Har siden jeg fikk min første rotte brukt et rottefòr som heter Prestige og har innimellom kjøpt Vitakraft Special(til rotter).
Har dere noen meninger om disse fòrtypene?
Hva mener dere om disse fòr typene?
Moderator: Moderatorer
Jeg brukte Presitge fram til for et par mdr siden. Jeg syntes det var kjempebra, det så fristende ut med forskjellige farger, tørka frukt og nøtter. Namnam, tenkte jeg. Problemet var bare at de gikk "lei" av enkelte ting, så de spiste bare ca. halvparten av "sortene" i blandingen = de fikk ikke i seg alt de trenger. Etter at vi begynte med RM1 har de omtrent sluttet og klø seg (de klødde mye før. Og pelsen har gått fra å være stri og fet til silkemyk og glatt. Som om de har brukt balsam:) De kommer aldri til å få noe annet for av meg:)
Jeg brukte også Prestige før jeg fikk fatt på RM1, og synes det var litt bob-bob. Rottene fant seg favoritt-biter, og det kjedelige ble liggende igjen. Synes ingen av de fôrtypene som er å få kjøpt i dyrebutikk er noe særlig, egentlig. Har merka bare positive ting med rottene etter jeg gikk over til RM1, og du verden så mye mer fornøyd lommeboka mi er også 

-
- Stjeler søppel
Jeg var veldig fornøydmed Prestige, men du verden så dyrt! Her i huset bor omtrent 20 rotter fordelt på 3 eiere. Da kan man bare ikke fore med noe så dyrt som Prestige.
De liker det imidlertid veldig godt, så jeg bruker det som "ekstragodt".
Da rekker de kanskje ikke finne seg favorittbiter heller? Har iallefall ikke merket noe til det.
mvh Julie
De liker det imidlertid veldig godt, så jeg bruker det som "ekstragodt".
Da rekker de kanskje ikke finne seg favorittbiter heller? Har iallefall ikke merket noe til det.
mvh Julie
-
- Gammelrotte
Tror det var Prestige vi brukte til Rottis og til Toffa og Søta de første månedene. Merket at rottene ble litt slankere da vi byttet over til ZooVet, men forandringen var total da vi skiftet til RM1, superfor! Vår erfaring er vel at de fortypene som har mange forskjellige biter blir dyrt i lengden, siden rottene våre ikke spiser alle bitene. Ta for eksempel ZooVet: Hver pakke koster 115,- på Tropehagen Zoo og rottene spiste bare halvparten av innholdet. Det gikk med minst en pakke i uka til våre da fire rotter!
Har feilberegnet litt på forbeholdningen og bruker Life Care mens vi venter på RM1. Vil ikke anbefale det foret, iallefall; rottene virker mindre aktive og plukker ut de bitene de ikke liker.
Vi, og rottene, elsker RM1! Det anbefales til alle; rottene får det de trenger og de synes tydeligvis det smaker helt fortreffelig. Dessuten lager det mindre søl i buret og dermed blir det mindre "svinn" (ettersom vi plukker ut de "hemmelige" lagrene de har når vi skifter på burene
). Det virker som om rottene synes størrelsen på bitene er veldig praktiske også, en bit=en munnfull. 

Vi, og rottene, elsker RM1! Det anbefales til alle; rottene får det de trenger og de synes tydeligvis det smaker helt fortreffelig. Dessuten lager det mindre søl i buret og dermed blir det mindre "svinn" (ettersom vi plukker ut de "hemmelige" lagrene de har når vi skifter på burene

Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com
RM1 får man bestilt via Norsk Tamrotteforening sin nettbutikk. For å benytte seg av dette tilbudet, må man være medlem av NTF. Medlemsinformasjon finner du her.bitchn wrote:Hvor får man kjøpt RM1?
Tenkte jeg skulle teste dette foret på mine rotter også
Fôret selges i sekker på 12.5 kg til 235 kr eller pr. kilo til 25 kr.
Du finner bilder og pris i selve nettbutikken.
Og her finner du informasjon om fôret.
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz
Superratz