Matplanlegging?
Moderator: Moderatorer
Matplanlegging?
jeg bare lurte på en ting.
Er det noen her som pleier å sette opp en plan over hva rottene skal få hver dag? En slags ukeplan?
Å i så fall, noen tips?
Er det noen her som pleier å sette opp en plan over hva rottene skal få hver dag? En slags ukeplan?
Å i så fall, noen tips?
*Med vennlig hilsen Erica Malene*
Er det vanli å gi rottene hunde godteri og kattegodteri eller mat? Sett noen her skrive inn at de gir dem det. Er ikke det litt sterkt for rottene...innbiller meg at hundeknask pleier å være litt sterkt..
Det er jo ganske billig å kjøpe inn, så det hadde kansje lønt seg?
Det er jo ganske billig å kjøpe inn, så det hadde kansje lønt seg?
har hørt...
.. har lest at rotter ikke skal ha hundemat jeg.... husker ikke hvor, og vet ikke om det er sant.... men mine får ikke det servert, men det hender de klarer å stjele en hundegodbit fra lomma mi da.
-
- Stjeler søppel
Hei!
Rottene, grisen og hønene deler rester etter vår mat hver dag.
Men dyr må jo ha tilpasset for i bunnen, så for min del passer det best eller gir iallefall mest trygghet for at de får i seg det rette at de får et for som er spesielt for akkurat den dyresorten.
Men det gir mye god kontakt å dele maten med sine 4beinte venner.
mvh Julie
Rottene, grisen og hønene deler rester etter vår mat hver dag.
Men dyr må jo ha tilpasset for i bunnen, så for min del passer det best eller gir iallefall mest trygghet for at de får i seg det rette at de får et for som er spesielt for akkurat den dyresorten.
Men det gir mye god kontakt å dele maten med sine 4beinte venner.
mvh Julie
-
- Gammelrotte
Hundemat er ikke så bra eller kan være ganske farlig for rottene hvis det er sånn tørrfór som ikke er lagt i vann først. For hvis dere har sett på tørróret før og etter det har svellet så er det ofte en veldig stor forskjell. Tenkt hvis det samme skjer i magen til rotta...
Men mine jenter elsker noen biter av et griseøret!
Ellers så har jeg jo nesten en matplan, den er bare ikke skrevet ned
Gir dem tørrfór (RM1 - super fornøyd!
) og litt frukt og grønnsaker, kanskje litt tørt grovt brød også. Dette får de nesten hver dag.
Hvis vi har noe "rottemat" til middag, så for de litt av det også. De er også fryktlig glad i litt mager servelat, kylling, litt ost og stor favoritten babygrøt
Kommer ikke på så mye mer akuratt nå.

Men mine jenter elsker noen biter av et griseøret!

Ellers så har jeg jo nesten en matplan, den er bare ikke skrevet ned

Hvis vi har noe "rottemat" til middag, så for de litt av det også. De er også fryktlig glad i litt mager servelat, kylling, litt ost og stor favoritten babygrøt

Kommer ikke på så mye mer akuratt nå.

Julianne
Julirottenes omplassering
Julirottenes omplassering
Min matplan:
Middagsrester 4 dager i uken m/ soyaolje på innimellom, særlig hvis jeg har kull
Frukt og grønt 3 dager i uken
Litt nøtter en gang i blant
Og så klart tørrfor for rotter hver dag!
Og så blir det baby grøt i steden for middag opp til to ganger i uken:)
Katte godteri da? bedre det?
Middagsrester 4 dager i uken m/ soyaolje på innimellom, særlig hvis jeg har kull
Frukt og grønt 3 dager i uken
Litt nøtter en gang i blant
Og så klart tørrfor for rotter hver dag!
Og så blir det baby grøt i steden for middag opp til to ganger i uken:)
Katte godteri da? bedre det?
grunnen til at de ikke bør ha katte/hundefor er at det sveller i magen. forstill deg du spiste en tennisball, som ble like stor som en håndball når den kom i magen. kan fort gi mageknip. derfor bør det bløtes opp først.
jeg gir ofte mine noen biter hundefor (oppbløtt) som sancks og de er helt ville, men det hender også de får noen tørre biter og det har gått helt fint. men de har jo ikke fri tilgang da. forøvrig tror jeg rottene er smarte nok til ikke å spise seg fordervet.
jeg gir ofte mine noen biter hundefor (oppbløtt) som sancks og de er helt ville, men det hender også de får noen tørre biter og det har gått helt fint. men de har jo ikke fri tilgang da. forøvrig tror jeg rottene er smarte nok til ikke å spise seg fordervet.
Mvh Karoline
www.sjobeng.no
www.sjobeng.no
tror ikke det. vi hadde forøvrig en diskusjon om hunde/kattemat til rotter tidligere også, søk, så finner du det sikkert.
Mvh Karoline
www.sjobeng.no
www.sjobeng.no
Ja litt kattemat inimellom får mine da, de liker det veldig godt.
Men den sorten jeg bruker sveller ikke så mye når jeg heller olje eller vann oppi.
Har prøvd å legge oppi en grise hale da, de gnager litt på den.
Prøvde forrsten å legge oppi en mineralsten formet som et eple hos guttene. De har ikke rørt den en gang:P
Men den sorten jeg bruker sveller ikke så mye når jeg heller olje eller vann oppi.
Har prøvd å legge oppi en grise hale da, de gnager litt på den.
Prøvde forrsten å legge oppi en mineralsten formet som et eple hos guttene. De har ikke rørt den en gang:P