Hvordan bygge opp immunforsvar?

Lurer du på hva en rotte bør og ikke bør spise?

Moderator: Moderatorer

Locked
Mirre

Hvordan bygge opp immunforsvar?

Post by Mirre »

Hvordan kan man bygge opp immunforsvaret til rotta best mulig? Trenger masse tips :)

Alvrina
Alfatryne

Post by Alvrina »

Hvitløk syrker imunforsvar og er forbyggende mot forkjølelse :)

Mirre

Post by Mirre »

Alvrina wrote:Hvitløk syrker imunforsvar og er forbyggende mot forkjølelse :)
Hvor ofte kan jeg gi hvitløk? =)

Julie Erlandsen
Stjeler søppel

Post by Julie Erlandsen »

Mine får mat med hvitløk i hver gang vi spiser middag med hvitløk i. Kanskje omtrent en gang pr uke. De kan sikkert spise det oftere. Alt med måte, da! :D
julie

Mirre

Post by Mirre »

Julie Erlandsen wrote:Mine får mat med hvitløk i hver gang vi spiser middag med hvitløk i. Kanskje omtrent en gang pr uke. De kan sikkert spise det oftere. Alt med måte, da! :D
julie
Takk! :mrgreen:

SJOKOLADE

Post by SJOKOLADE »

Litt honning er også fint, jeg gir også mine noen kamomilleblomster og mye frukt og grønt. Bittelitt blåbær inneholder mye antioksidanter. :spise:
(følte meg plutselig litt skyldig her jeg sitter med en stor pose toffinog halselinser, men rottene får i det minste bare sunn mat da)

Annbritt
Stjeler søppel

Post by Annbritt »

http://www.shunamiterats.co.uk/diet.html - den her side er god, der er også tips til mad der er forebyggende mod tumors og den slags.
Annbritt Jørgensen
www.tamrotten.dk

Koala jenta
Markeringsbehov

Post by Koala jenta »

jeg har hørt at rotter også har godt av tran!!

anita
Gammelrotte
Kjønn: Ikke oppgitt

Post by anita »

Jeg ville tro tran absolutt sorterer under Julies "alt med måte!". En overdosering / ubalanse av fettløselige vitaminer kan gi konsekvenser. Men gir feks ikke tran uten følge av beinmel til hund - og mengdene er generelt synkende i forhold til tidligere tiders "jo mer, jo bedre".
Anita

Locked