Reggie Rat

Lurer du på hva en rotte bør og ikke bør spise?

Moderator: Moderatorer

Intet
Alfatryne

Reggie Rat

Post by Intet »

Jeg har vært ute på dyrebutikk-til-dyrebutikk i dag, for å finne mat til mine kjære jenter. Over lang tid har vi forsåvidt nesten bare brukt gnagerblandingene i dyrebutikken på Strømmen Storsenter - noe som absolutt ikke er å anbefale. Rottene spiser de store, fargede bitene, noen frø, og ellers ingenting. Problemet er at det er fuglefrø i blandingen. Og hvilke oppegående rotter vil vel ha fuglefrø? Som tilleggsfôr bruker jeg veldig ofte Krokant, som de elsker, men det er veldig dyrt.

Litt lettere irritert over at de selger fulgefrø i rotteblandinger, dro jeg til Metro Zoo på Metrosenteret. Der hadde de en type mat jeg ikke husker hva het. :oops: Dessuten hadde de en enslig hannrotte på et halvt år, i et bur med sagflis og høy, uten noen form for soveplass. :-x Sånt gjør meg forbanna.

Men uansett, holde meg til tema: Jeg dro videre til Triaden, på Dyrego'.
Der fant jeg den tyske (?) grønne posen Meny (riktig navn?) til 109 kr for 1 kilo, og en oransje pose med Reggie Rat til 60 kr for 1 kilo.
Etter mye om og men endte jeg opp med Reggie Rat, til tross for at jeg ikke vet noe om denne maten. Derfor lurer jeg på om dette er noe bra? Det var en ganske grei pris på det også. De har også 3kilos poser til rundt 150 kr. Tenkte derfor å prøve dette fôret for å se om jentene liker det, og om det er en fin erstatning for disse teite blandingene jeg har vært borti.
Fint om noen med eventuell kunnskap kan hjelpe meg her. ;)

Forresten; Hvor mye koster RM1-fôret? Har lenge vurdert å bruke det.
Pia & 14 med hale :rottehode:

Du er velkommen innom
www.intetsrotter.dk - oppdatert 14/06-08

Himi-Zoo
Hamstrer mat

Post by Himi-Zoo »

Har aldri vært borti noen av den maten du beskriver tror jeg, holder meg til RM1, men nå bruker jeg en blanding fra Life care. ER til chincilla og degus, men rottisene mine er stor fornøyd alikevel. Men jeg er sikker på at de tror det er rein godis de får :lol:

RM1 koster forresten 235 kr for 12 kg vis jeg ikke er helt på jorde her nå :) Anbefales, skal straks kjøpe sekk :D

Intet
Alfatryne

Post by Intet »

Hvor lenge varer en 12kilos sekk?

Du er velkommen innom

Himi-Zoo
Hamstrer mat

Post by Himi-Zoo »

JEg hadde min i ca 5 mnd.... men nå har jeg flere rotter, så nå vil den vel vare rundt en 2-3 mnd tid tenker jeg.

Intet
Alfatryne

Post by Intet »

Det er slettes ikke dårlig. Jeg vurderer sterkt å begynne med det.

Du er velkommen innom

Himi-Zoo
Hamstrer mat

Post by Himi-Zoo »

Anbefaler deg det iallefall ;) Så fort jeg fr penger, så skal jeg mld meg inn igjen og kjøpe mere. Har gått lenge uten her nå.

Roger&Ingrid
Gammelrotte

Post by Roger&Ingrid »

Vår sekk med RM1 varer i cirka 3 måneder hos våre åtte rotter. De spiser stort sett bare RM1, med unntak av litt sporadisk godis (vi har hatt litt problemer med enkeltindivider som feter seg opp på tørrfor og er litt skeptiske til å gi for mye utenom på grunn av fråtserne).

Kjøp RM1, kjøp RM1! Det finnes ikke bedre for; det gir rottene alt de trenger OG lager minimalt med søl i buret.
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

Intet
Alfatryne

Post by Intet »

Jeg vurderer det sterkt!
Men det var sånn at det er mulig å hente, så man slipper den frakten på 200 kr?

Du er velkommen innom

Nemesis
Tisser i køyene

Post by Nemesis »

Intet wrote:Hvor lenge varer en 12kilos sekk?
Æh, har hatt en sekk i ca. 1,5 år :oops: Ikke så mye igjen nå, så må nok ha en ny i løpet av sommeren. Jeg har 4 (små) hanner. Nå får de en god del mat utenom foret da (middagsrester, brød, frukt og grønt o.l.), men RM1 er basisen som alltid er tilgjengelig. Merket STOR forskjell på pelsen da jeg byttet til RM1, de ble mye mykere av det.
Tror det er fint å være rotte, men det er jammen ikke værst å være rotte-eier heller!

Himi-Zoo
Hamstrer mat

Post by Himi-Zoo »

Intet wrote:Jeg vurderer det sterkt!
Jepp, maten kan hentes ;) Men vet ikke hvor lenger, sist jeg ( kremt.. min samboer )hentet var hos Heidi i Oslo

Roger&Ingrid
Gammelrotte

Post by Roger&Ingrid »

Når man bestiller i nettbutikken, får en valget mellom å hente eller få varene tilsendt. Jeg mener det står hvor du henter også.
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

Øystein
Omegarotte

Post by Øystein »

Himi-Zoo wrote:
Intet wrote:Jeg vurderer det sterkt!
Jepp, maten kan hentes ;) Men vet ikke hvor lenger, sist jeg ( kremt.. min samboer )hentet var hos Heidi i Oslo
Man kan hente mat og strø hos meg, rett over Carl Berner i Oslo.

§ RatGirl §
Gammelrotte

Post by § RatGirl § »

Jeg mener å huske at jeg har prøvd begge fórene. Menu tror jeg ikke at rottene likte noe særlig, og at de bare plukket ut favorittene og lot resten ligge. Jeg tror at de likte Reggie Rat ganske godt. Uannsett så er det ikke et eneste fór som kan måle seg med RM1. ;)
Jeg hadde en pose i ca et halvt år, til 5 jenter. Hentet en ny sekk igår :spise:

Intet
Alfatryne

Post by Intet »

Øystein wrote:
Man kan hente mat og strø hos meg, rett over Carl Berner i Oslo.
Flotte saker! Takker for fine svar. Neste matkjøp blir RM1, som jeg mer enn gjerne henter.

Men kan jeg bruke RM1 også til mine minste? Hvor gamle må de være for å spise RM1?

Du er velkommen innom

Øystein
Omegarotte

Post by Øystein »

Når de kan gå over til RM1 avhenger vel mer av vekt enn av alder. Jeg tror det vanlige er å skifte fór når de er mellom 3 og 5-6 måneder gamle.

Locked