burstrø?
Moderator: Moderatorer
-
- Gammelrotte
Alle typer strø av bartrær, inkludert spon, kan være skadelig for rottene, fordi de inneholder fenoler. Vi bruker også avispapir og det fungerer helt utmerket for våre rotter. Det er praktisk, gratis (så lenge man kan tigge gamle aviser av arbeidsgiver og/eller slektninger) og gir utrolige muligheter hva innredning angår (ifølge rottene). Det finnes også en type strø som heter "Yesterday's News" som er laget av gammelt avispapir, og sist, men ikke minst, så har vi BeeKay; strøet vi selger gjennom NTFs nettbutikk. 

Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com
våre gutter elsker avispapir, jeg bruker kun strø i doen deres. de makulerer papiret og lager små huler og slike ting. de kan jobbe i mange timer med papiret og det er moro og se på... billig og praktisk både for dyr og eier 

Mai-Tai
*Rottisene mine, Mai-Tai,Mathilda,Klatremus,Lille My, Raymond og Rolf*
*Rottisene mine, Mai-Tai,Mathilda,Klatremus,Lille My, Raymond og Rolf*
Det er som allerede sagt her ikke bra å bruke spon/sagflis og lignende som strø pga det iriterer luftveiene og kan forårsake luftveisinfeksjon. Så anbefaler at du skifter ut det å bruker avispapir til du får kjøpt et annet strø, eller bare bruker avispapirMarcus wrote:Vi har allspon i buret, sikkert det du så på tropehagen i elverum![]()
Den er ganske bra, lukter ikke eller støver ikke, rottene er også veldig glad å grave i den

Jeg bruker Yesterday news og er veldig fornøyd! Legger oppi litt avis noen ganger for det syns de er kjempe gøy å rive i stykker å leke med

*Med vennlig hilsen Erica Malene*
Avis i bunnen?
Kjøpte mine første rotter i går og fikk med en pose med strø som ble anbefalt der. Det står på at det inneholder både gran og furu og allverden, og det støver som bare fy!
Og så kommer jeg hit og leser litt... Blir ikke så veldig imponert over rådene jeg fikk i går for å si det sånn.
Noen bruker avispapir i bunnen ser jeg, men hvor tykt lag skal det være?
Har et ganske stort bur til to gutter med en rist i bunnen.
Vil ikke at Harry og Ronny skal få problemer med pusten...
:rottehode:
Og så kommer jeg hit og leser litt... Blir ikke så veldig imponert over rådene jeg fikk i går for å si det sånn.
Noen bruker avispapir i bunnen ser jeg, men hvor tykt lag skal det være?
Har et ganske stort bur til to gutter med en rist i bunnen.
Vil ikke at Harry og Ronny skal få problemer med pusten...
:rottehode:
-
- Sofaspiser
- Kjønn: Kvinne
"Barken" du har sett på tropehagen er helt sikket allspon.
det er et fantastisk støvfritt strø som er god på lukt. jeg bruker det til rotte jentene mine og chinchilla gjengen og er stor fornøyd.
Miljø/biostrø, spon og andre skadelige strø typer for smådyr synes jeg skulle vært forbudt i dyrebutikk...
Det skulle ikke vært lov med skadelige produkter for dyr i dyrebutikker
det er et fantastisk støvfritt strø som er god på lukt. jeg bruker det til rotte jentene mine og chinchilla gjengen og er stor fornøyd.

Miljø/biostrø, spon og andre skadelige strø typer for smådyr synes jeg skulle vært forbudt i dyrebutikk...
Det skulle ikke vært lov med skadelige produkter for dyr i dyrebutikker

Et liv uten dyr er ikke noe liv