Morsmelkserstatning

Lurer du på hva en rotte bør og ikke bør spise?

Moderator: Moderatorer

Locked
Intet
Alfatryne

Morsmelkserstatning

Post by Intet »

Hvis ulykken skulle være ute, hvor får vi tak i morsmelkserstatning i Norge? Er det noe man kan få tak i hos veterinærer?
Eller må man skaffe seg sin egen private bonde?

Jeg har nemlig ikke melk..
Kanskje noen av dere har noe å låne bort i fremtiden, hvis det skulle være nødvendig?
Pia & 14 med hale :rottehode:

Du er velkommen innom
www.intetsrotter.dk - oppdatert 14/06-08

Himi-Zoo
Hamstrer mat

Post by Himi-Zoo »

Det skal du kunne få tak i hos vetrinær, men ikke for en billig penge, men sikkert noen dyreforetninger som fører det også.

Anette
Hamstrer mat

Re: Morsmelkserstatning

Post by Anette »

Intet wrote:Hvis ulykken skulle være ute, hvor får vi tak i morsmelkserstatning i Norge? Er det noe man kan få tak i hos veterinærer?
Eller må man skaffe seg sin egen private bonde?

Jeg har nemlig ikke melk..
Kanskje noen av dere har noe å låne bort i fremtiden, hvis det skulle være nødvendig?
Dyreklinikker selger morsmelkerstatning til hunder og katter. Det samme gjør noen dyrebutikker. Det finnes flere forskjellige, men den fra Royal Canin er ihvertfall veldig bra. Er det snakk om at du skal bruke det til gnager, er den til katt best ;)

Jeg har hjemme, men det er jo et stykke fra deg...

LILO
Hamstrer mat

Post by LILO »

Vi selger flere typer morsmelkerstatning i butikken, også den til royal canin, så det går an å spørre dyrebutikker som fører royal canin om de kan ta inn til deg, hvis de ikke bruker å ha den inne til vanlig. Det greie med den er at det er 3 poser inni, så du slipper å åpne alt på en gang. Så følger det flaske med, men tuten er kanskje litt stor for en rottemunn, men det er hvertall greit å måle og blande i flaska....

Heidi
Gammelrotte

Post by Heidi »

Menneske-morsmelkestatning (NAN, f.eks., fås i dagligvare) er faktisk mer lik rottemelk i sammensetning enn både hunde- og kattemelk, så det er ingen grunn til å kjøpe noe annet ;)

kelly

Post by kelly »

Flere oppdrettere som må gi hunder, katter eller kanniner morsmelkerstatning bruker geitemelk.Det er det beste man kan bruke...

Intet
Alfatryne

Post by Intet »

Takk for gode svar. :D

Jeg tviler nemlig på at jeg skal ha menneske-kull like tidlig som jeg skal ha rottekull, og da er det greit å vite hvor godsakene gjemmer seg hvis ulykken skulle være ute.
Pia & 14 med hale :rottehode:

Du er velkommen innom
www.intetsrotter.dk - oppdatert 14/06-08

Heidi
Gammelrotte

Post by Heidi »

kelly wrote:Flere oppdrettere som må gi hunder, katter eller kanniner morsmelkerstatning bruker geitemelk.Det er det beste man kan bruke...
Menneskemelk er mer lik rottemelk enn geitemelk er også. Men til hunder og katter er det sikkert fint.

LILO
Hamstrer mat

Post by LILO »

Heidi wrote: Menneskemelk er mer lik rottemelk enn geitemelk er også. Men til hunder og katter er det sikkert fint.
Hvordan skal den blandes? Skal rottene ha samme blandingen som mennesker? Eller skal den være tynnere når rotter skal ha den?

Heidi
Gammelrotte

Post by Heidi »

Samme blandingen, ja :)

Roger&Ingrid
Gammelrotte

Post by Roger&Ingrid »

Heidi wrote:
kelly wrote:Flere oppdrettere som må gi hunder, katter eller kanniner morsmelkerstatning bruker geitemelk.Det er det beste man kan bruke...
Menneskemelk er mer lik rottemelk enn geitemelk er også. Men til hunder og katter er det sikkert fint.
Hm, digresjon; Kan de ha noen som helst nytte av menneskemorsmelk i spesielle tilfeller (rottemor dør, sykdom e.l.)? Morsmelk lovprises jo opp i skyene og videre ut i det store universet som vidundermiddel, har jeg erfart i det siste; antistoffer osv.
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

lille lakris
Alfatryne

Post by lille lakris »

selvsagt! ekte vare er alltid bedre enn pulver...
vi ga morsmelk (altså fra mamman min) til en syk kattunge vi hadde.
http://www.lakrisklubb.piczo.com
-for deg som er glad i lakris
http://www.johannazoo.webs.com
-besøk min dyreside!

Roger&Ingrid
Gammelrotte

Post by Roger&Ingrid »

I så fall er det bare å si i fra dersom noen i overkommelig avstand fra Trondheim trenger ekte vare til små firbeinte, vi har fryseren full. :spise:
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

Locked