Introdusere to voksne hanner? *tittel endret*
Moderator: Moderatorer
-
- Sover i do
Introdusere to voksne hanner? *tittel endret*
Gleder meg til å få Svart Dumbo hannen i morgen:)
men så lurte jeg på... Er det vanskelig å introdusere to voksne hann rotter?
*Tittelen er endret fra "Svart Dumbo..."*
men så lurte jeg på... Er det vanskelig å introdusere to voksne hann rotter?
*Tittelen er endret fra "Svart Dumbo..."*
-
- Gammelrotte
-
- Sover i do
-
- Sover i do
Åja..introduser den rotta først til den som ikke er sjefen og hvis det går bra introduserer du han for sjefen,for da ser sjefen at den som han er sjef over liker den nye,da må jo den være grei 

Kamilla ~ rotteløs for øyeblikket
Hvil i fred
Sølve - 17.09-07 - 04.11-08
Spot - 03.06.07 - 08.12-08
Fordbert - 03.06.07 - 05.2009
Pac-Man - 06.08.12 - 20.09.2013
Hvil i fred
Sølve - 17.09-07 - 04.11-08
Spot - 03.06.07 - 08.12-08
Fordbert - 03.06.07 - 05.2009
Pac-Man - 06.08.12 - 20.09.2013
-
- Gammelrotte
Vi har dessverre nesten utelukkende dårlige erfaringer med å sette sammen hanner, noe som nok heller er unntaket enn regelen. Det har allikevel gitt meg noen gode erfaringer som herved overbringes i form av sjekkliste for introduksjon.
Ting og tang som (rotte-)folk har bruk for:
- hansker (til å håndtere eventuelle testosteronbomber som i farten tar feil av to- og firbeinte)
- sprayflaske med vann (splitter opp de fleste kamper, om enn midlertidig)
- Compeed flytende plaster (til små tåfiser o.l. som har en tendens til å blø kraftig ved bitt)
Det er ikke nødvendigvis sant for rotter flest, men hos oss har hannene vært betydelig mer voldsomme og aggressive under introduksjoner enn hunnene. Jeg har hittil aldri sett en hunn bite en annen til blods i slike situasjoner, mens hannene nærmest har vært ute etter blod fra første øyeblikk (men det må sies at de var uforbederlig skrulledulls). De kan kanskje være greit å være forberedt på at det kan bli intense kamper.
Lykke til, hold oss oppdatert!
Ting og tang som (rotte-)folk har bruk for:
- hansker (til å håndtere eventuelle testosteronbomber som i farten tar feil av to- og firbeinte)
- sprayflaske med vann (splitter opp de fleste kamper, om enn midlertidig)
- Compeed flytende plaster (til små tåfiser o.l. som har en tendens til å blø kraftig ved bitt)
Det er ikke nødvendigvis sant for rotter flest, men hos oss har hannene vært betydelig mer voldsomme og aggressive under introduksjoner enn hunnene. Jeg har hittil aldri sett en hunn bite en annen til blods i slike situasjoner, mens hannene nærmest har vært ute etter blod fra første øyeblikk (men det må sies at de var uforbederlig skrulledulls). De kan kanskje være greit å være forberedt på at det kan bli intense kamper.
Lykke til, hold oss oppdatert!

Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com