Rosiner

Lurer du på hva en rotte bør og ikke bør spise?

Moderator: Moderatorer

Post Reply
margrethe

Rosiner

Post by margrethe »

Mine rotter får ofte kornblanding, men legger konsekvent igjen rosinene.
Leste at rosiner er veldig giftig for hunder, det kan resultere i nyresvikt. Tenkte at hvem vet kanskje det er giftig for rotter også. Kanskje jeg skal være likeglad at de ikke spiser opp rosinene sine. Noen som vet noe???

tantepose
Gammelrotte

Post by tantepose »

Tror egentlig at de fleste dyr har peiling på hva som er bra\godt for dem.Og rotter er ikke akkurat de dummest dyra heller :akt: Selv om de har vært holdt som kjæledyr lenge har de nok ikke mistet mye av instingtene sine.Det ser vi jo på andre ting også.Å skaffe seg føde og ikke selv bli spist er nok de sterkeste(og selvsagt formering :roll: )Tror vi skal gi dem litt kreditt ;) Anbefaler alle å se filmen som Oxford University laget.(Finnes link inne på forumet,men jeg er ikke så flink til slikt..)Har selv kjøpt den og på pakken sto det"to Tantepose +etternavn" :lol:

margrethe

Post by margrethe »

Hunden min spiser rosiner, så han har ikke peiling :lol: Kanskje rotter er litt klokere ;) Eller kanskje bare kresne ?

Intet
Alfatryne

Post by Intet »

Mine spiser gjerne rosiner, hvis det skal være. Det er forsåvidt noe de aldri har fått mer enn en gang.
Søk på "rosiner" på forumet, så finner du nok ut at det kan spises. :spise:
Pia & 14 med hale :rottehode:

Du er velkommen innom
www.intetsrotter.dk - oppdatert 14/06-08

tantepose
Gammelrotte

Post by tantepose »

Hadde faktisk ei katte engang som var vill etter rosiner :lol: .....og rotter! :shock:

Post Reply