Hvor lang tid etter kastrering kan man begynne å introdusere
kastraten sammen med andre?
Og vill det være enklere å introdusere han sammen med hunner en hanner, da grunlaget for kastreing er aggresjon ovenfor andre hanner.
Vil han akseptere hunner lettere en hanner?
Introduksjon etter kastrering...
Moderator: Moderatorer
Introduksjon etter kastrering...
Hilsen Rikke Karine
Jeg tror nok at den lettere vil akseptere hunner ja 
Det er to uker pluss, minus etter kastraksjonen at man introduserer rotta for artsfrendene

Det er to uker pluss, minus etter kastraksjonen at man introduserer rotta for artsfrendene

Kamilla ~ rotteløs for øyeblikket
Hvil i fred
Sølve - 17.09-07 - 04.11-08
Spot - 03.06.07 - 08.12-08
Fordbert - 03.06.07 - 05.2009
Pac-Man - 06.08.12 - 20.09.2013
Hvil i fred
Sølve - 17.09-07 - 04.11-08
Spot - 03.06.07 - 08.12-08
Fordbert - 03.06.07 - 05.2009
Pac-Man - 06.08.12 - 20.09.2013
Jeg fikk vite 8 dager før man evt setter hannrotta inn til hunrottene, pga evt fare for at det ligger litt sperm igjen så han evt klarer å gjøre hunrottene drektige.
Når det gjelder å sette ham sammen med hanrotter, ville jeg ha venta minst to uker for å være sikker på at testosteronet er ute av kroppen og at han ikke er plaget med sting og at det er irriterende når snittet gror, for da blir han jo kanskje litt mer gretten.
Når det gjelder å sette ham sammen med hanrotter, ville jeg ha venta minst to uker for å være sikker på at testosteronet er ute av kroppen og at han ikke er plaget med sting og at det er irriterende når snittet gror, for da blir han jo kanskje litt mer gretten.
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3
Jeg har kastrert den ene rotta mi for noen uker siden og han bor nå sammen med jentene
Jentene mine godtar alle nykommere i buret, store og små, unge og gamle så der ble han tatt i mot med åpne armer/labber
Man skal vente ca 2 uker før testostoronet er ute av kroppen. Jeg merket det veldig godt på min rotte da han plutselig luktet mye mindre, var ute i sofaen i flere timer uten å skvette en dråpe osv. Men siden det kan ligge noen sædceller igjen og han skulle flytte sammen med 6 jenter, ventet jeg 3 uker. ( da hadde de hilset på hverandre 2 ganger ute de 2 siste dagene før de flyttet sammen)
Lykke til 

Jentene mine godtar alle nykommere i buret, store og små, unge og gamle så der ble han tatt i mot med åpne armer/labber

Man skal vente ca 2 uker før testostoronet er ute av kroppen. Jeg merket det veldig godt på min rotte da han plutselig luktet mye mindre, var ute i sofaen i flere timer uten å skvette en dråpe osv. Men siden det kan ligge noen sædceller igjen og han skulle flytte sammen med 6 jenter, ventet jeg 3 uker. ( da hadde de hilset på hverandre 2 ganger ute de 2 siste dagene før de flyttet sammen)