hva er din rottes favoritt snacks?
Moderator: Moderatorer
Salat og kinakål er nok favorittmat. Her om dagen fikk de laks, og da ble de helt ville. Så de har ganske sunne matvaner. Ellers har jeg måttet fjerne alle stearinlys, for de elsker å spise stearin, noe som sikkert ikke er så sunt. Og popcorn, som de stjeler med seg og lagrer i store mengder rundt om i sofaen.
Favoritter
Mine tre elsker brokkoli og mais, de bruker å få en hel fersk maiskolbe og da river de og sliter i vær sin ende.... de er også glad i yoghurt drops, men det brukes hos oss kun som belønning.
Hilsen Lene, Wilma, Betty og Pia
Hilsen Lene, Wilma, Betty og Pia

rotta mi liker joghurt drops
rotta mi fredrik, liker joghurt drops. det er noe han elsker.
jordbær har jeg aldri prøvd og gi han.

jordbær har jeg aldri prøvd og gi han.

Jeg har hatt mine 2 rotter Korn http://www.slimbox.net/~ixnay/Rottene%20mine/Korn.jpg og Zippo http://www.slimbox.net/~ixnay/Rottene%20mine/Zippo.jpg siden onsdag, jeg har enda ikke hatt tid til å prøve ut forskjellige ting, men Korn er helt spinvillgalmongis eter mais
(mais på engelsk er Korn) mens Zippo er litt glad i cornflakes. De er ikke særlig glad i gullrøtter, mens banan er spiselig. Jeg skal nå prøve å gi dem pittelitt ost, å se om de liker det. Om det blir suksess hos begge skal det bli lokkemat og triksemat 

Oi, mye forskjellig ja... Alle mine er i alle fall helt ville etter babygrøt - det går ned på høykant. (husker den gangen Demeter stupte med hele seg uti fatet med grøt...
)
Ellers holder Phedra og Charon en knapp på Bandidts ildersnop, den med kyllingsmak er helt klart best! (og det artige er at ilderen vår ikke liker disse, men elsker rottesjokoladen som ingen av mine rotter vil ha...
) Medea og Frøya blir helt ville når de får mais, og Neo elsker First Price kattemat med tunfisksmak (økonomisk rotte, altså - den koster jo 2,50 boksen eller noe sånt). Ellers er alt vi spiser veldig spennende... Særlig Charon og Demeter er eksperter på å tigge.

Ellers holder Phedra og Charon en knapp på Bandidts ildersnop, den med kyllingsmak er helt klart best! (og det artige er at ilderen vår ikke liker disse, men elsker rottesjokoladen som ingen av mine rotter vil ha...
Hepp! Der var det én stk mindre plante i leiligheten!
I går kveld fikk altså Mist og Shadow (bamsen og bølla) endelig utløp for frustrasjonen over å ikke få lov til å "leke" med stueplantene. Bananpalmen er herved død. Siste grønne skuddet spist opp og jord sparket/kastet/dratt utover hele gulvet under tv-bordet..
Vet ikke helt hvem det går mest utover - meg, fordi jeg likte planten, eller de, fordi de hadde den som favoritt-rampestre og -knaskegodt..
Hva blir det neste? Fortsette på praktutgaven av LotR? Manualen til WoW? Plastskall fra Kinderegg?
..to be continued..

I går kveld fikk altså Mist og Shadow (bamsen og bølla) endelig utløp for frustrasjonen over å ikke få lov til å "leke" med stueplantene. Bananpalmen er herved død. Siste grønne skuddet spist opp og jord sparket/kastet/dratt utover hele gulvet under tv-bordet..

Vet ikke helt hvem det går mest utover - meg, fordi jeg likte planten, eller de, fordi de hadde den som favoritt-rampestre og -knaskegodt..
Hva blir det neste? Fortsette på praktutgaven av LotR? Manualen til WoW? Plastskall fra Kinderegg?
..to be continued..
Alle henvendelser til NTFs styre, skal gjøres via ntf@tamrotter.com
Jeg kan prøve. 
Har en passende eske - og jord og solsikkefrø er det plenty av her - så god idé!
Ellers er det mest moro å gjøre ting man ikke får lov til.. som å stjele ting, eller trampe på tastaturet når jeg enten skriver noe eller spiller. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har skrevet en lang avhandling om et eller annet eller en mail av noe slag - og så har en av de (eller noen ganger begge) kommet og trampet på akkurat den rette tasten.
De er noen skikkelige enten-eller-troll. Enten så er de kjempesøte og stille og rolige (og late..) eller så er det bare bråk med de. Men de er jo søte når de lager bråk og.. så blir ikke så veldig mye kjefting.

Har en passende eske - og jord og solsikkefrø er det plenty av her - så god idé!
Ellers er det mest moro å gjøre ting man ikke får lov til.. som å stjele ting, eller trampe på tastaturet når jeg enten skriver noe eller spiller. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har skrevet en lang avhandling om et eller annet eller en mail av noe slag - og så har en av de (eller noen ganger begge) kommet og trampet på akkurat den rette tasten.

De er noen skikkelige enten-eller-troll. Enten så er de kjempesøte og stille og rolige (og late..) eller så er det bare bråk med de. Men de er jo søte når de lager bråk og.. så blir ikke så veldig mye kjefting.
Alle henvendelser til NTFs styre, skal gjøres via ntf@tamrotter.com
Alvrina wrote:Rottene mine liker best ferskvarer.
Tror jeg skal fordype litt mer !
Rottene mine er som mennesker og det som ikke er sundt , det er bestdette like rottene mine:
Nayad: hunde skjokolade.
Monita: Yoghurt drops.
Keira: allslags kjøtt.
Apashe: smarties.
Dorris: alt går den !!!
Zhiller: is, helst jorbær is.
Trinity: kjøtt.
Switch: hunde skjokolade.
Oracle: loff.
Ellers så er de helt ville etter nøtter og tørketfrukt ( sånn nøtti frutti greie) .