Hvor får de lov til å gå?
Siden Rattus og Silver kom i hus (et par mdr siden) har buret stått åpent så lenge noen av oss er hjemme, så de kunne gå ut og inn som de ville. De har hele tiden holdt seg på sofaen og stuebordet, og både vi og rottene har kost oss i hel! Sammen!
Når har imidlertid den ene rotta begynnt å hoppe ned på gulvet, og da følger vel den andre snart etter. På gulvet er de umulige å fange. Gjemmer seg :
-bak/inni kjøleskapet (med motoren og ledningene):(
-inni en lenestol med div. fjærer, så hvis noen setter seg der så...

-under sofaen, under hyller og overalt er det ledninger!!!

Det jeg lurer på nå er hva vi skal finne på. Vi greier ikke å råttesikre leiligheten. Kjedelig å bare la dem løpe på gangen, vil jo gjerne være mye sammen med dem, men ser ikke for meg at jeg skal tilbringe all min fritid i gangen?!?
Tror ikke jeg greier å lære dem at det ikke er lov til å gå enkelte steder i leiligheten, for de blir jo helt ville og umulige å få kontakt med på gulvet. I natt måtte samboeren min være oppe til kl.3 før begge rottene var i "hus", så nå sitter de inne i buret stakars, og er sikkert sure...skal la dem være i senga ei stund nå, men det blir ikke det samme (blir sikker tiss&og bæsj der siden de ikke kan springe inn i buret derfra. Ikke noe godt alternativ).
Kan gulvet miste nyhetens interesse?
Langt innlegg, men er litt frustrert... what to do?