Er det galt eller ikke?
Moderator: Moderatorer
Re: Er det galt eller ikke?
blir så glad da folk har lyst å gjøre forandringer slik at dyrene sine får det bedre... det viser at du virkelig bryr deg og har et godt hjerte for dyra dine :cheer:
Jepp! :cheer:
-
- Pinky
Hehe ^^, Faren min ba meg sette opp en budsjett over ting som måtte investeres osv til de, så det blir nok en råd med at han får flytte inn litt over helgen! :cheerful: Jeg var ute å henkte opp en varmelampe til han så lenge. Er redd han skal fryse..
Kan noen av dere legge med bilde av burløsningen og innredningen dere har? Er interessert i å få litt inspirasjon. Og hva
skal jeg bruke til bunnlaget? Kan det funke med et fleecepledd/aviser og en dokasse med strø oppi ? :cheerful:
Kan noen av dere legge med bilde av burløsningen og innredningen dere har? Er interessert i å få litt inspirasjon. Og hva
skal jeg bruke til bunnlaget? Kan det funke med et fleecepledd/aviser og en dokasse med strø oppi ? :cheerful:
-
- Alfatryne
Liker innstillingen din, flott at du er åpen for nye muligheter og forandringer :cheerful:
Hvor er det du bor?
Hvis du ikke bor langt unna meg, kunne du fått med deg en pose med bunnstrø som jeg har,
bruker Beekay strø som NTF sin nettbutikk har
http://www.tamrotter.com/linker/link_beekay_bedding.php
Jeg er veldig fornøyd med den lukter ikke heller!
Så du kan jo teste om du er fornøyd med det eller ikke :cheerful:
Hvor er det du bor?
Hvis du ikke bor langt unna meg, kunne du fått med deg en pose med bunnstrø som jeg har,
bruker Beekay strø som NTF sin nettbutikk har
http://www.tamrotter.com/linker/link_beekay_bedding.php
Jeg er veldig fornøyd med den lukter ikke heller!
Så du kan jo teste om du er fornøyd med det eller ikke :cheerful:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:
[HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART]
http://Www.selgerotter.blogg.no
-
- Pinky
Holder til i trondheims området, får du ikke evt til å sende om det blir for langt da? :-)
Tusen takk for flotte bilder. Gleder meg til å få satt opp et stort og flott bur til hann og skaffe en kompis! :cheesy:
Tusen takk for flotte bilder. Gleder meg til å få satt opp et stort og flott bur til hann og skaffe en kompis! :cheesy:
-
- Alfatryne
Jo, kan godt sende noe til deg også :cheerful:Sunnivabjorkvik wrote:Holder til i trondheims området, får du ikke evt til å sende om det blir for langt da? :-)
Send meg adresse på pm, så skal jeg få sendt noe i løpet av neste uke!
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:
[HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART]
Rotta di kommer til å bli så glad over disse forandringene! Ikke minst hvis han får en kompis :cheer: For selv om du bruker masse tid på ham, kan du aldri helt erstatte en annen rotte. De "snakker" sammen, sover inntil hverandre, steller hverandre og gir trygghet og selskap alle de timene i døgnet du ikke kan være sammen med dem.
Hvor gammel er rotta di? Hvis han ikke er helt ung (da mener jeg under et par mnd), kan det hende du vil få deg et par overraskelser selv om du har satt rotter sammen før. Du bør først lese litt de stedene Uceninde rådet deg til. Som oftest går det vel bra, men det er en del forhåndsregler og tips som kan være lurt å ha i bakhodet når du lar dem hilse på hverandre og etterhvert flytter inn i samme bur.
Hvis du kikker litt i de ulike trådene i bildegalleriet viewforum.php?f=15 vil du se mange eksempler på hvordan du kan innrede buret. I forhold til lukt er det viktig det som har vært skrevet om bunnstrø/tepper, men jeg kom også til å tenke på at det er lurt å bare innrede buret med ting som er lett å få vasket ordentlig rent. F eks er ting laget av metall og plast mye enklere å vaske rent enn ting av treverk. Tepper, hengekøyer osv kan tas i vaskemaskinen.
Hvor gammel er rotta di? Hvis han ikke er helt ung (da mener jeg under et par mnd), kan det hende du vil få deg et par overraskelser selv om du har satt rotter sammen før. Du bør først lese litt de stedene Uceninde rådet deg til. Som oftest går det vel bra, men det er en del forhåndsregler og tips som kan være lurt å ha i bakhodet når du lar dem hilse på hverandre og etterhvert flytter inn i samme bur.
Hvis du kikker litt i de ulike trådene i bildegalleriet viewforum.php?f=15 vil du se mange eksempler på hvordan du kan innrede buret. I forhold til lukt er det viktig det som har vært skrevet om bunnstrø/tepper, men jeg kom også til å tenke på at det er lurt å bare innrede buret med ting som er lett å få vasket ordentlig rent. F eks er ting laget av metall og plast mye enklere å vaske rent enn ting av treverk. Tepper, hengekøyer osv kan tas i vaskemaskinen.
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred
-
- Pinky
Okei, tusentakk for alle svar! Har hjulpet utrolig masse :cheerful:
Skal prøve å legge ut bilder senere når alt er på plass!
Skal prøve å legge ut bilder senere når alt er på plass!
-
- Pinky
Nå har jeg fått klart at rotta kan få stå inne på rommet mitt :cheerful: MEN å kjøpe enda en rotte var helt uaktuelt.. Kusinen min har 3 rotter og jeg er der rundt en gang i uken så kan det være til noe hjelp da? Vi skal prøve å få dem til å bli vandt til hverandre da.
Høres det greit nok ut? :sarcastic:
Høres det greit nok ut? :sarcastic:
-
- Sover i do
Se den videoen! Det er flott at du har gjort alt klart og godt for han, men tenk om du skulle vert alene uten å ha noen å snakke med i mange uker? En uke for en rotte mye lenger enn for oss, den må sove alene, vaske seg alene, leke alene.. Det er ingen forskjell på å ha 1 eller 2 rotter, jeg har 6! Syntes ikke det var noe forskjell på å ha 2 enn 6.. Tenk om du skal dra på helgetur en plass, eller sove over hos en venninne en natt så er rotten helt alene uten noe kontakt med menneske eller andre rotter! Jeg ville prøvd hardere å fått en kompis til rotta di, vis hvor mye du har lyst at rotta di skal ha det godt! :cheerful:
Benedicte med 6 søte haler
Lola, Blomst, Flora, Betty, Snuski og Erling
Lola, Blomst, Flora, Betty, Snuski og Erling
Må nok si at det ikke er greit. :trist: La foreldrene dine også se denne videoen! :cheerful:
-
- Pinky
Jeg prøver så godt jeg kan :cheerful: Jeg fikk rotten min fra en landbruksskole i nærheten, men når jeg skal ta han opp fra buret nå så biter han meg.. han har bitt meg kraftig to ganger og det gjør virkelig meg vondt. Vet ikke hva det er med han? :gasp:
han er nok bare redd, og rotter som er alene er ofte enda mer engstelig...