Besatt av askebegeret

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Locked
Elsol
Bygger bol

Besatt av askebegeret

Post by Elsol »

Snuppa er helt besatt av askebegeret!Hun absolutt bare MÅ ha det som er oppi..Hun spiser aske som bare det og har plukket sneiper i fra henne x-antall ganger nå....Virker som hun likte asken iallefall,var å forsynte seg flere ganger før jeg fikk stoppet henne...Hehe..Eneste som hjelper er å sette det på en annen plass...Tru hva det kan komme av?Vitamnimangel eller bare rare lyster...
Mvh
Elin:o)

§ RatGirl §
Gammelrotte

Post by § RatGirl § »

Vet ikke om det er noen grunn til det, men tror du må være veldig forsiktig sånn at de ikke får tak i en sneip og spiser den, hørte at småbarn kan dø av å spise en sneip, så tror ikke det er så bra for rottene dine å spise aske og røyksneiper.. selv om det sikkert veldig spennende og morsomt for Snuppa :wink:

Elsol
Bygger bol

Post by Elsol »

Nei hun får absolutt ikke lov til å spise fra askebegeret,men hun er som besatt som sagt.Tar vekk askebegeret hvis det står framme når hun kommer ut,men det hender at man ikke husker på det..Synes bare det er litt merkelig...Eneste tingen hun virkelig er bestemt på..
Mvh

§ RatGirl §
Gammelrotte

Post by § RatGirl § »

Hehe..kanskje hun er fast bestemt på å spise den gode asken? :P Tequila skulle absolutt opp på vinduskarmen koste hva det ville koste! Hun falt ned hele tiden, og det er ganske langt ned, jeg måtte tilslutt stoppe henne og finne på noe annet morsomt å gjøre.

Topolinis
Stjeler søppel

Post by Topolinis »

Kan være noe hun magler av næringsstoffer som gjør at hun spiser asken.. Heidi? :oops:
Mvh Ida S. Eggen

Elsol
Bygger bol

Post by Elsol »

Virker som om hun synes aske er skikkelig snacks..Har hendene fulle og bare stapper inn :lol: å hun er skikkelig kjapp..
Emma bryr seg lite om askebegeret,men hun har også vært å smakt på aske..
Mvh

Heidi
Gammelrotte

Post by Heidi »

Her er det viktig at du er ditt ansvar bevisst. Det skal ikke mye gnaging på en sneip til for å gi en rotte forgiftning. Fjern askebegeret før rottene slippes ut! :shock:

http://www.cdc.gov/mmwr/preview/mmwrhtml/00046181.htm

Elsol
Bygger bol

Post by Elsol »

Prøvde å lese linken,men er ikke stødig i engelsk..

Setter det som sagt bort men hender at man ikke husker det(ikke ser det for har gjømt det og plutselig finner hun det...).
Skjelden det er mye sneiper å slikt i askebegeret da jeg tømmer det ofte.
Hun gnæger ikke på sneipene,tar de bare med seg bortover bordet.
De er aldri alene ute så man er kjapp å ta de ifra henne..Verre med å ta fra henne en hånd med aske..
Man har jo hørt om gravide som spiser aske for de kansje mangler vitaminer eller lign og aske er nå noe av det reneste som finnes tar jeg ikke helt feil...
Så derfør jeg lurer på om det kansje er noe med vitaminer.........Eller bare særhet..
Mvh

Påss

Post by Påss »

Jeg vet ikke hva det er som gjør askebegre så interessant, men mine gjør akkurat det samme iblant... :?
Det eneste jeg har konstantert hos meg, er at interessen har avtatt med alderen.... Heldigvis !

Masja

Post by Masja »

Av erfaring med mine to små, kan det virke som om rotter rett og slett har ganske rar smak. :D Hva de synes er godt virker for meg ofte ganske uforståelig :?
Hvorfor de liker såpe og stearinlys kan jeg jo på en måte skjønne, i og med at det er fett i det, men hvorfor det smaker så godt med fyrstikker eller blyantbly er litt verre å skjønne... Snåle rotter....

Roger&Ingrid
Gammelrotte

Post by Roger&Ingrid »

Snodig..Jeg så et program med David Attenborough(?!) for en stund siden, handlet om et hus som var forlatt og alle krypene som inntok boligen. Husker selvfølgelig ikke hva det het og heller ikke om det var mus eller rotter, men musa/rotta spiste både stearin og såpe i det programmet! Det ble påstått at mus/rotter kan finne på og spise bortimot hva som helst for å få i seg næring.
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

Masja

Post by Masja »

Når jeg var liten hadde vi mus på hytta om vinteren, og de spiste såpe. :D

Masja

Post by Masja »

Nå er jo rottene våre ikke akkurat underærnært da. Så man skulle jo faktisk tro at de også synes det smakte godt med disse tingene.. :hm:

Roger&Ingrid
Gammelrotte

Post by Roger&Ingrid »

:lol: De har iallefall overlevelsesinstinktene i orden! Synes kanskje Rotte Rottis tok'n litt vel langt da hun goflet seg gjennom sofaen i leiligheten vi leide før... 8) Var så dum at jeg glemte igjen toppen til en flaske ventilolje i sofaen for en tid siden, fant den igjen i pulverform. Satt ganske leeenge foran buret for å følge med hvordan det gikk, men det var heldigvis ikke rester av ventilolje igjen på toppen. :shock:
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

Locked