Besatt av askebegeret
Moderator: Moderatorer
Besatt av askebegeret
Snuppa er helt besatt av askebegeret!Hun absolutt bare MÅ ha det som er oppi..Hun spiser aske som bare det og har plukket sneiper i fra henne x-antall ganger nå....Virker som hun likte asken iallefall,var å forsynte seg flere ganger før jeg fikk stoppet henne...Hehe..Eneste som hjelper er å sette det på en annen plass...Tru hva det kan komme av?Vitamnimangel eller bare rare lyster...
Mvh
Elin:o)
-
- Gammelrotte
Vet ikke om det er noen grunn til det, men tror du må være veldig forsiktig sånn at de ikke får tak i en sneip og spiser den, hørte at småbarn kan dø av å spise en sneip, så tror ikke det er så bra for rottene dine å spise aske og røyksneiper.. selv om det sikkert veldig spennende og morsomt for Snuppa 
Julianne
Julirottenes omplassering
-
- Gammelrotte
Hehe..kanskje hun er fast bestemt på å spise den gode asken?
Tequila skulle absolutt opp på vinduskarmen koste hva det ville koste! Hun falt ned hele tiden, og det er ganske langt ned, jeg måtte tilslutt stoppe henne og finne på noe annet morsomt å gjøre.

Julianne
Her er det viktig at du er ditt ansvar bevisst. Det skal ikke mye gnaging på en sneip til for å gi en rotte forgiftning. Fjern askebegeret før rottene slippes ut!
http://www.cdc.gov/mmwr/preview/mmwrhtml/00046181.htm

http://www.cdc.gov/mmwr/preview/mmwrhtml/00046181.htm
Prøvde å lese linken,men er ikke stødig i engelsk..
Setter det som sagt bort men hender at man ikke husker det(ikke ser det for har gjømt det og plutselig finner hun det...).
Skjelden det er mye sneiper å slikt i askebegeret da jeg tømmer det ofte.
Hun gnæger ikke på sneipene,tar de bare med seg bortover bordet.
De er aldri alene ute så man er kjapp å ta de ifra henne..Verre med å ta fra henne en hånd med aske..
Man har jo hørt om gravide som spiser aske for de kansje mangler vitaminer eller lign og aske er nå noe av det reneste som finnes tar jeg ikke helt feil...
Så derfør jeg lurer på om det kansje er noe med vitaminer.........Eller bare særhet..
Setter det som sagt bort men hender at man ikke husker det(ikke ser det for har gjømt det og plutselig finner hun det...).
Skjelden det er mye sneiper å slikt i askebegeret da jeg tømmer det ofte.
Hun gnæger ikke på sneipene,tar de bare med seg bortover bordet.
De er aldri alene ute så man er kjapp å ta de ifra henne..Verre med å ta fra henne en hånd med aske..
Man har jo hørt om gravide som spiser aske for de kansje mangler vitaminer eller lign og aske er nå noe av det reneste som finnes tar jeg ikke helt feil...
Så derfør jeg lurer på om det kansje er noe med vitaminer.........Eller bare særhet..
Mvh
Av erfaring med mine to små, kan det virke som om rotter rett og slett har ganske rar smak.
Hva de synes er godt virker for meg ofte ganske uforståelig
Hvorfor de liker såpe og stearinlys kan jeg jo på en måte skjønne, i og med at det er fett i det, men hvorfor det smaker så godt med fyrstikker eller blyantbly er litt verre å skjønne... Snåle rotter....

Hvorfor de liker såpe og stearinlys kan jeg jo på en måte skjønne, i og med at det er fett i det, men hvorfor det smaker så godt med fyrstikker eller blyantbly er litt verre å skjønne... Snåle rotter....
-
- Gammelrotte
Snodig..Jeg så et program med David Attenborough(?!) for en stund siden, handlet om et hus som var forlatt og alle krypene som inntok boligen. Husker selvfølgelig ikke hva det het og heller ikke om det var mus eller rotter, men musa/rotta spiste både stearin og såpe i det programmet! Det ble påstått at mus/rotter kan finne på og spise bortimot hva som helst for å få i seg næring.
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com
-
- Gammelrotte

Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com