Jeg tok med meg en voksen gutt (4 mnd) fra en dyrebutikk her for ca 2 uker siden (det er kanskje noen som leste om de tre store guttene som skulle "tilbake til oppdretter"). (Mocka kjenner til dette).
Jeg fikk ham kastrert på ski og det gikk forresten veldig bra, der var de veldig snille med både dyr og eier. Det kostet 625,- og de holdt ham over natt siden de så fargen i ansiktet mitt forsvant da jeg så stakkars Edgar med sting.
Han bor nå sammen med to jenter på ca 1 år. Introduksjonen (etter en drøy uke alene i bur) gikk som en drøm og de har det bra alle tre og sover sammen osv. Såret er helt fint.
Problemet er at han liker å nappe/bite i hendene mine (og albuen min også faktisk nå) når han er ute og klatrer på meg i sofaen (de er ute sammen)
Det er jo hyggelig at han ikke er reddere enn at han bruker meg som stige etc og han er så forsiktig når han tar mat fra fingrene mine, men det jeg skulle gjerne hatt noen tips på "avvenning" av denne mystiske bitingen..han er skvetten og småredd enda og det er er jo logisk siden han ikke er vant til håndtering av mennesker, men tips og råd kommer godt med her uansett.
Jeg vet at han kan bite hardere, for det har vi prøvd når jeg skulle få ham fra reisebur til eget bur første dagen, men der kan jeg skylde meg selv. Poenget er at han vet hvordan man leker stiftemaskin, men dette er annerledes. Han er ikke aggressiv, og han er veldig nysgjerrig og ivrig og når han får komme ut er det 120 fram og tilbake og ut og inn av bur og hei og hopp...men ho mor er litt redd for hendene sine nå...
så hva gjør jeg? Er det bare godbiter og tid som hjelper? Blir det bra når han ikke er så "ny" og usikker?
Søster har også ei voksen dyrebutikkjente sammen med 2 tamme jenter som de lar styre som hun vil uten å løfte på henne hvis hun ikke vil, og helt tam blir hun visst ikke, men hun lar ihvertfall deres fingre være hvis de lar henne være...her hos meg er det ikke helt den maktbalansen...
Så igjen..tips?
hilsen Lotte