Hmm... hørtes ikke bra ut, har hun alltid vært slik? Eller har det liksom toppet seg i det siste?
Kanskje du skulle tatt henne en tur med til vet. ofte er det jo slik at adferds problemer/agresivitet kan komme av at de har vondt noe sted. Og da reagere på den måten, de har jo ingen andre måter å s ifra på.
Ellers så kan hun jo rett og slett bare være en litt hissig rotte mor...'
Slikt kan jo utvikle seg over tid. Nok et godt bevis på at man ikke skal avle på de fortidlig, da man ikke alltid kan oppdage slik adferd før de blir litt eldre. Litt offtopic
Jeg synnes det er vannskelig å anbefale hva du skal gjøre, selv hadde jeg kanskje vurdert avlivning etter en helse sjekk hos vet. Da jeg neppe kan tro hun kan ha det serlig bra med seg selv hvis hun har behov for å vise agressive tendenser. Du får nesten avgjøre om du føler at du og resten av rottebestanden kan leve med en slik oppførsel. Og omplasering kan jo i hverstefall trigge det til å bli være. Så det ville jeg nok droppet.
Du får ha lykke til i alle fall, og holde oss oppdatert med hvordan det går med dere...