Jeg var på fest i går, sammen med en kompis, og vi stakk hjem til noen folk jeg ikke hadde vært hos før. Plutselig legger jeg merke til et bur borti en bokhylle.. Sniker meg stille bort for å se, og der sitter det to flotte små rottiser, i sagflis og med løpehjul.. Kjedet seg maks så det ut som, og regner med de har luftveisinfeksjon i haugevis, iom det blir røykt inne i leiligheten og var masse god støvete sagflis i buret..

Men jeg kunne ikke la være, måtte jo spørre litt om dem og si litt om hvordan de burde ha det og sånt.. Og når jeg da nevnte at jeg drev med omplassering, så var det bare 'ja du kan godt få dem hvis du vil, bare ta dem med deg!'.. Så på fredag skal jeg hente to små rottiser som biter. Aner ikke om det er jenter eller gutter, eller hva det er liksom.. Men, iallefall..

Så det her blir spennende da, å se hvordan de er og sånn. Det eneste jeg vet om dem er at de er fryktelig hissige på fingre som kommer inn gjennom sprinklene... Den ene er, såvidt jeg så akkurat da, black ambk, mens den andre er black hooded, tror jeg.. så ikke så nøye da, men det så slik ut ved første øyekast!