Hvor mange rotter har du og hva heter de ???

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Locked
Alvrina
Alfatryne

Hvor mange rotter har du og hva heter de ???

Post by Alvrina »

Hei .
Nå har vi hatt et alder og kjønns emmener ,så nå tenkte jeg at vi kan ha et lite rotte emmene også.Håper det er greit da`?! Jeg har ikke funnet noe emmen som er om dette temaet . Så hvis jeg har oversett det, så er det en feil fra min side !!!

Hvor mange rotter har du ???

Og hva heter de ???

Du kan godt beskrive de å hvis du vil !!!

Hvis du har over 20 rotter må du jo ikke ramse opp alle da :) ?!!!

Topolinis
Stjeler søppel

Post by Topolinis »

Jeg har tre rotter, og en til låns..

Melody's Milos, Pewgutt
Melody's Skiathos, Agouti hooded gutt.
Vanilje, Black Husky Striped jente.

Så er det "Gamla", hun er en helt hvit Husky Roan, som jeg låner for å ha selskap til Vaniljejenta mi. Heter egentlig Solveig :)
Mvh Ida S. Eggen

Melody
Alfatryne

Post by Melody »

Jeg har 11 rotter! Under følger en rask beskrivelse av alle sammen:

Champagne
Kalt Champus. Hun er en silver fawn roan på 22 mnd. Søt og lita rottefrøken som vi setter veldig pris på!

Champagne's Candy
Candy er Champus' datter. Hun er en champagne roan dame, ganske stor, litt overvektig, men veldig snill og deilig. Hun ble født 14. februar 2003.

Champagne's Lime
Lime er Candys bror og en champagne striped husky hann.

KoseRotta's Isoke
Izelin er min black roan-jente. Hun ble født 22. mars 2003.

Arrac's Denali
Flekkis er en black ambk dame som nå bor hos min søster som kamerat til hennes rotte. Grunnen er den at Flekkis er en sjenert, men snill dame som trives best i små grupper og siden hun har vært hos søsteren min før, så jeg dette som en fin mulighet for henne til å trives bedre. En utrolig snill og fortolig rottedame.

Melody's Buffy
Buffy er datter av Flekkis. Hun er en black bareback-jente, født 22. september 2003.

Adyssa's Cha-Am
Cha-Am er en silver fawn hooded-jente som kommer fra Ki i Bærum. Hun ble født 10. 10. 2003 og fikk sitt første kull her hos oss 6. mai 2004.

Monica's Atlas
Atlas er storgutten vår. Han er født 29. oktober 2003 og veier i dag 638 gram. Diger bamse som fortsatt er under vekst!

Lithium's Caruso
Caruso er en fawn berkshire-hann importert fra Danmark. Han ble født 24. september 2003.

Melody's Kreta
Kreta er Cha-Am's datter, en vakker liten agouti eubk på 6 uker

Melody's Skopelos
Skopelos ser akkurat ut som sin far, er søsteren til Kreta og også født 6. mai 2004.

Mer info om alle rottene finnes på min hjemmeside!
Last edited by Melody on 19 Jun 2004, 00:24, edited 1 time in total.
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

kriztin

Post by kriztin »

Her er rottene mine:

Satan: Sjefen i huset, og matvraket. Han er blitt så tjukk at alle utenom han får godbiter. Han liker ikke litj'n (Tanuki) hele tiden, så noen ganger sloss de, noen ganger sover de sammen. Hans liv sentrerer seg rundt mat og makt. Er ganske slu, og vet han ikke får hoppe over til salongbordet, men snur vi ryggen til, eller vi har mat på bordet gir han f....

Tilføyning: Hater at vi vasker buret, blir skikkelig bustete og GAL. Han skjønner heller ikke hvorfor vi legger det brukte strøet i et pose, og vil helst være oppi den enn i det rene buret..

Ottar: Holder seg god for slosskamper. Er falsk albino (jeg vet egentlig at han ikke er albino, men glemmer HELE tiden!). Kommer når vi smatter matlyden (trenger egentlig ikke si at det gjør Satan også, som et tjukt lyn)! Liker å sove utenfor buret, finner seg et par steder og holder seg til dem. Dette er rotta med det beste lynnet, og vil være tilgjengelig for avl, ihvertfall hvis han blir over 2 år! Han er nå over 1 år og 1 mnd.

Nosferottu: Da han kom med Tanuki hjem til oss var han redd, nå er han en liten rakker som liker seg under sofa og andre lave møbler. Liker ikke så godt å bli holdt/løftet, men har nå godkjent sin sjebne. Forsvarer Tanuki når Satan er på sitt verste.

Tanuki: Dvergen vår (blitt litt større nå da), som alltid har vært en pingle. Han har i det siste tatt litt tilbake, særlig ovenfor Satan, og kan være en utrolig kranglefant når han skal inn i buret igjen. Er ganske forsiktig av seg, og liker å slappe av, er sjeldent i stor aktivitet når han ikke løper fra Satan.

Tanuki og Nosferottu er ikke helt kjent med matlyden, det går i perioder, det har noe med at de er ikke helt "menneskevant" som S&O. Neglene til N&T må klippes jevnlig, i motsetning til de to andre som aldri trenger det.

:sol: Alle fire er herlige og hverken jeg eller Christer kan være foruten! :sol:

Jeg skrev kanskje litt mye.. men fingrene fikk fart på seg :)

Jeg er usikker på fargene, har spørsmål, men har aldri spurt.. Jeg tror Satan er Husky/roan, ottar er hetterotte, og de andre vet jeg ikke helt...

Enn du da Alues?
Last edited by kriztin on 19 Jun 2004, 13:19, edited 2 times in total.

Melody
Alfatryne

Post by Melody »

kriztin wrote:Jeg er usikker på fargene, har spørsmål, men har aldri spurt.. Jeg tror Satan er Husky/roan, ottar er hetterotte, og de andre vet jeg ikke helt...
Ikke så lett å si siden jeg ikke har sett så mange bilder av rottene dine...

Satan er nok ikke husky siden han har svart, helfarget ansikt. Hvordan ser resten av kroppen hans ut? Siden du på siden din beskriver han som "Mørk brun, blandet svart hvit og brunt, med noen hvite flekker, blant annet på magen" vil jeg tippe at han er silver black berkshire.

Ottar ser ut som silver fawn hooded...

Nos.: Agouti hooded

Tanuki: Hooded, men du har ikke bilder av ham som voksen? Ser ikke fargen...
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

Alvrina
Alfatryne

Post by Alvrina »

Last edited by Alvrina on 28 Feb 2005, 21:34, edited 1 time in total.

Topolinis
Stjeler søppel

Post by Topolinis »

Zhiller skulle vel helst hatt en kompis nå han ;)
Mvh Ida S. Eggen

Shelly

Post by Shelly »

Luggage - er svart og har enorme baller.

Eggdrop - er også svart og har litt mindre baller.

Cabed - djevelrotte som er også svart og liker å klatre i pipa.

Putty - hvit, men blir svart når kun klatrer i pipa og detter ned. Putty liker også å spise på metal, og henge med 2 bein i toppen av buret. Hun er mulig hjerneskadet men er søteste av hele flokken.

9na

Post by 9na »

må først si hei til alle her inne,var melody som nevnte dette forumet,er greit å ha en plass man kan spørre om ting og tang.

Jeg har akuratt for et par dager siden overtatt to rotter,er vel 2-3 år siden sist jeg hadde rotter,og trenger nok å friske opp litt ja..'

Pondus og Spike heter mine to rottisgutter,de er helt herlige,kan ikke skjønne jeg venta så lenge med å få rotter igjen,men er glad de har kommet i hus,er jo så koselig.Slenger inn bilde av gutta her jeg,må jo vise dem frem litt hehe..

Image

Image

kittykatt

Post by kittykatt »

Jeg har to rotter ^^

Balto
Er en husky (en husky er en husky) og er litt krangle fant. VELDIG glad i kylling! han blir shpinnvill hvis han får smake litt. Elsker å sove i hengekøyen, og å bølle med Buddha! og en liten gjerrigknark på maten og røret i buret også..hehe.. Ellers er han vell ganske søt å grei ^^ har ikke hatt ham så lenge i familien,men vi blir nok kjent ;)

Buddha
Er en liten albino. Kjempesøt og kosete. Veldig hyperaktiv til tider, og ELSKER å bølle med Balto. Av og til er de kosete og av og til vil Buddha bare bølle :P Ellers er han veldig gla i å hoppe rundt på mamma sitt fang og å plage pappa når han spiller ;P Han er vår lille gullklomp!

veell.. dette er da litt info ^^ håper dette var kosli å lese da :D

KIB

Post by KIB »

Så gøy å få "skryte" litt av englebarna! :P
Hos oss bor det ti nydelige eksemplarer. Desverre er matmor ikke helt inne i fagterminologien når det gjelder bestemmelse av tegninger og farger, but here it comes:

Stuart
De gamle er eldst! Stod på utsiden for 2 år siden fordi noen antakeligvis har mistet eller satt ham fra seg... Regner med at han er ca 2,5- 3 år... Utrolig matglad, lat og kosete, en DEILIG gutt som desverre ser ut til å ha sett sine bedre dager. Fremdeles sjefen i gutteburet. Standard hette, agouti, tror jeg.... Pappa til de 5 herlige gutter under her:

Le Petit
Vår lille Prins, standard hette, champangne. Frekk og sjefete, men ikke helt på topp i makt-hierarkiet...

Tassen
Standard hette, sort. Raskere enn lynet, livet er en evig oppdagelsesferd!

Kebab
Helfarget grå, hvit mage og ben. Tjukk og lat som sin far.

Gråtass
Helfarget brun rex. Dominerende sak, frekk men snill.

Busten
Rex, brunaktig hette. Liten og søt. Skeptisk, men likevel nyskjerrig. Navnet sier MYE...om både utseende og personlighet...

Klatremus
Jente, rex, tror ambk med bles... Kjapp og tillitsfull, alt MÅ utforskes.

Krølle
Jente, rex, sort hette. FREKK!

Nusse
Jente, standard med sort hette. Snill, men desverre litt skeptisk til livet generellt.

Sniff
Sist, men ikke minst...
Standard gutt med sort hette. Snill og kosete. Bor desverre alene fordi han ikke blir akseptert av noen av de andre.

Alvrina
Alfatryne

Post by Alvrina »

Emidarja wrote:Zhiller skulle vel helst hatt en kompis nå han ;)
Det er jeg fullstendig klar over. men jeg må finne en på hans alder og størrelese !!! + at jeg må kjøpe et bur

kittykatt

Post by kittykatt »

:D yaaaaaaaaaaaay! (jeg er overtrøtt,beklager O_O)

Ariadne

Post by Ariadne »

Jeg har to stk søte rotter. En er min egen, mens den andre har jeg på avlasning hos meg.

Søte lille hunnrotta mi, Moskus. Hun er ca 8 mnd'er og er skikkelig nyskjerrig på alt å alle :D

Image

Og kongen selv, Elvis, på ca 1,5 år. Den kronisk syke.. Han har vel dobblet vekta si siden han kom til meg, for tynnere rotte har jeg aldri sett før. Han var faktisk ekkel å ta på, bare skinn og bein..

Image

tessa

Post by tessa »

Jeg har nå 4 rotter:

Tussi (1,5 år og er helt brun): Hun liker å sove, spise, sove og spise, altså utrolig LAT.

Minni (1 år og helt svart): Det fins vel ikke noen andre rotter som er mer hyperaktiv enn henne! Hvis hun sover og hører at noen kommer, spretter hun opp og løper til døra. Vil ut hele tiden og løpe på gulvet.

Dolly (1 år og er hvit/grå): Søstra til Minni, men langt ifra hyper. Hun er veldig kosete, liker å bli klappet og koset med.

Robert (snart 3 måneder og lik moren sin Dolly): Han liker å utforske ting, er leken, nysgjerrig og kosete.

Image
Over: Robert, litt større nå enn på bildet. Han søker forresten etter et nytt hjem med nye kamerater (se kjøp og salg)

Image
Over: Dolly, her fant hun en agurk som ikke var spist på. Rottene mine spiser ikke skallet, hmm... merkelig... :?

Image
Over: Minni, eneste mulighet til å få hun til å sitte stille er å gi henne en godbit.

Er det forresten noen som vet hva slags rotte Minni og Dolly er? Jeg har ikke satt meg inn i farger og navn, syns det er litt komplisert :oops:

Locked