Her er rottene mine:
Satan: Sjefen i huset, og matvraket. Han er blitt så tjukk at alle utenom han får godbiter. Han liker ikke litj'n (Tanuki) hele tiden, så noen ganger sloss de, noen ganger sover de sammen. Hans liv sentrerer seg rundt mat og makt. Er ganske slu, og vet han ikke får hoppe over til salongbordet, men snur vi ryggen til, eller vi har mat på bordet gir han f....
Tilføyning: Hater at vi vasker buret, blir skikkelig bustete og GAL. Han skjønner heller ikke hvorfor vi legger det brukte strøet i et pose, og vil helst være oppi den enn i det rene buret..
Ottar: Holder seg god for slosskamper. Er falsk albino (jeg vet egentlig at han ikke er albino, men glemmer HELE tiden!). Kommer når vi smatter matlyden (trenger egentlig ikke si at det gjør Satan også, som et tjukt lyn)! Liker å sove utenfor buret, finner seg et par steder og holder seg til dem. Dette er rotta med det beste lynnet, og vil være tilgjengelig for avl, ihvertfall hvis han blir over 2 år! Han er nå over 1 år og 1 mnd.
Nosferottu: Da han kom med Tanuki hjem til oss var han redd, nå er han en liten rakker som liker seg under sofa og andre lave møbler. Liker ikke så godt å bli holdt/løftet, men har nå godkjent sin sjebne. Forsvarer Tanuki når Satan er på sitt verste.
Tanuki: Dvergen vår (blitt litt større nå da), som alltid har vært en pingle. Han har i det siste tatt litt tilbake, særlig ovenfor Satan, og kan være en utrolig kranglefant når han skal inn i buret igjen. Er ganske forsiktig av seg, og liker å slappe av, er sjeldent i stor aktivitet når han ikke løper fra Satan.
Tanuki og Nosferottu er ikke helt kjent med matlyden, det går i perioder, det har noe med at de er ikke helt "menneskevant" som S&O. Neglene til N&T må klippes jevnlig, i motsetning til de to andre som aldri trenger det.
:sol: Alle fire er herlige og hverken jeg eller Christer kan være foruten! :sol:
Jeg skrev kanskje litt mye.. men fingrene fikk fart på seg
Jeg er usikker på fargene, har spørsmål, men har aldri spurt.. Jeg tror Satan er Husky/roan, ottar er hetterotte, og de andre vet jeg ikke helt...
Enn du da Alues?