Hvor mange rotter har du og hva heter de ???

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

tessa

Post by tessa »

Tussi kan dere forresten se på avataren, det er vel det
<--- dette bildet heter :?: :oops:

Melody
Alfatryne

Post by Melody »

Alues wrote:
Emidarja wrote:Zhiller skulle vel helst hatt en kompis nå han ;)
Det er jeg fullstendig klar over. men jeg må finne en på hans alder og størrelese !!! + at jeg må kjøpe et bur
Hvorfo må du finne noen på hans alder og størrelse???? Hvorfor ikke bare kjøpe en ung rotte det er større sjanse for at han vil godta momentant? Bur hadde det kanskje vært lurt å skaffe seg før man skaffet rotta. Er det for lite å ha to rotter i, er det for lite.
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

Topolinis
Stjeler søppel

Post by Topolinis »

Det er jeg fullstendig klar over. men jeg må finne en på hans alder og størrelese !!! + at jeg må kjøpe et bur
Hvorfor må kompisen hans være like gammel og like stor som han? Og hva bor han i nå da?
Mvh Ida S. Eggen

chi

Post by chi »

Jeg har 4 kjempesøte rotter!

Buddha , min lille pyserotte. Buddha er en veldig liten huskygutt. Han veier ca. 300 gram. :shock: . Han er også veldig pysete og liker ikke å bli løftet på, men det går greit å bli klappet på. (han har visst samme navn som en av Kittykatts rotter)

Benjii Benjii er koseklumpen min. Han er broren til til Buddha. Benjii er også litt liten. Han veier i underkant av 400 gram. Han elsker å bli dullet og kost med. Benjii er veldig nysgjerrig. En gang klatret han ut soveroms vinduet og kom ut på taket. Han sprang bortover på taket. Jeg måtte klatre ut vinduet får å få tak i han. Det var nok et morsomt syn for naboene å se meg spinge etter en rotte oppå taket :lol: .

Hubba er psyko-rotta mi. Han er en albino hodded hann. Jeg er ikke sikker på fargen, men det kan kansje noen av dere svare meg på?(bilde kan sees på www.geocities.com/creepysofy/rotter ) Hubba er en aleneboende rotte, det fordi han er aggressiv mot de andre rottene mine. Men jeg tenker på å kastrere ham, men først må jeg tjene inn litt penger.

Bubba er en black hodded hann. Han er ganske kosete, men noen ganger vil han heller være inni buret. Han er broren til Hubba. Bubba øiker også veldig godt å holde på med håret mitt. Yndlingsmaten hans er Yoghurt drops. nam-nam

Melody
Alfatryne

Post by Melody »

Må bare legge til en liten ting om albino, jeg. De fleste rotter med røde øyne (og hvit pels) er ikke albino, men pink eyed white, himalaya, silver fawn, champagne osv.

Ekte albino er noe annet. De fleste pink eyed white rottene vi har er altså ikke albino.

Og Chi, den lyse rotta di er silver fawn.
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

kittykatt

Post by kittykatt »

det ser hvis ut til at jeg og chi har en rotte med samme nbavn ;P litt morro det da.. Og min Buddha er visst en PEW da...

Cowgirl

Post by Cowgirl »

tessa wrote:Er det forresten noen som vet hva slags rotte Minni og Dolly er? Jeg har ikke satt meg inn i farger og navn, syns det er litt komplisert :oops:
Dolly er en Black Husky Badger (kalles også Berkshire Husky). Er ikke sikker på om hun virkelig er Black, fordi Huskyene fader når de blir eldre... Minni er en Black Self tror jeg, eller kanskje en Black American Berkshire.
Er ikke helt sikker på det da!!
Og forresten spiser rottene mine heller ikke skallene på agurkene... :wink:

Cowgirl

Post by Cowgirl »

Jeg har 5 rotter akkurat nå:

Lilli
Kropp: Standard
Pels: Standard
Pelsgruppe: Agouti
Tegning: Hooded
Farge: Agouti
Født: ca. 18.11.01
Fått/Kjøpt: 18.1.02
Fra: Dyrebutikk, Stovner

Miranda
Pelsgruppe: Self
Farge: Black
Født: ca. 19.6.03
Fått/Kjøpt: 9.8.03
Fra: Dyrebutikk, Oslo City

Caroline
Kropp: Dumbo
Pelsgruppe: Self
Født: ca. 15.1.04
Fått/Kjøpt: 2.3.04
Fra: Dyrebutikk, Grorud

Judy
Pelsgruppe: Agouti (?)
Tegning: Striped Husky
Født: November 2003 (??????)
Fått/Kjøpt: 25.4.04
Fra: Dyrebeskyttelsen Oslo & Omegn

Mary
Pelsgruppe: Agouti (?)
Tegning: Striped Husky
Født: Januar 2004
Fått/Kjøpt: 25.4.04
Fra: Dyrebeskyttelsen Oslo & Omegn

Det jeg ikke vet helt, er om Husky hører til Agouti- eller Self (Non-agouti) -gruppen. Jeg vet hos ingen av rottene når de er født, har bare tippet... Men Mary ble helt sikkert født i Januar, og hun er datteren til Judy (Judy ble funnet på veien med 9 unger som bare var noen dager gamle...). Når jeg fikk Mary og Judy, sa Cecilie (leder i Dyrebesk.) hvem som var moren, men de så veldig like ut så jeg visste det ikke lenger etterpå... Jeg var veldig sikker at Mary var datteren, fordi hun var mye mørkere enn Judy (Huskyene fader) og hun hadde liksom et yngre og uskyldigere ansiktsuttrykk. Men nå er Mary blitt mye tyngre og litt større enn Judy, så jeg vet ikke om hun likevel egentlig er moren. Jeg vet heller ikke hvor gammel Judy var når hun fikk ungene, men jeg tror at hun var ganske ung. Kunne det da hende at hun ikke blir så stor fordi hun fikk unger for tidlig?

Annbritt
Stjeler søppel

Post by Annbritt »

Ja, jeg ville da gerne fortælle om de rotter jeg har, men mon ikke det ville blive et stort arbejde for mig og måske lidt kedeligt i længden for jer at læse? ;)
Annbritt Jørgensen
www.tamrotten.dk

Heidi
Gammelrotte

Post by Heidi »

Neeeh Annbritt, fortell, fortell!

Jeg kan jo liste opp mine, fra eldst til yngst:
Koala, 25 mnd, far til ti og god og snill som dagen er lang
Domino, 21 mnd, kastrert selskapsløve
Ida, 10 mnd, godklump i ordets videste forstand
Lee, 9 mnd og liten sprettert
Mopp, 7 uker, liten krøllbert som ligner sin far.

Skaubytroll
Alfatryne

Post by Skaubytroll »

Alues wrote: Zhiller er VELDIG liten , og jeg vil ikke kjøpe et stort monster som spiser ham opp :roll:
Kan du ikke kjøpe en med normal str? Om du har en liten og en bitteliten blir vel akkurat det samme som om du har en liten og en litt større?
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk
Mat og strø av ypperste kvalitet.

Annbritt
Stjeler søppel

Post by Annbritt »

Heidi wrote:Neeeh Annbritt, fortell, fortell!
Ok, det tager jeg så alvorligt :lol:

Vi kan jo starte med hunnerne:

Jorun 16 mdr, min første rotte, min store tykke kyssende guldklump :lol: Jorun måtte have foretaget kejsersnit, fordi hun ikke kunne føde sine babyer. Desværre tog hun stingene og jeg måtte sidde med hende en hel nat, for at undgå, at hun pillede i den dårlige lapning vagtdyrlægen lavede.

Zillah 14 mdr, en lidt reserveret pige, som helst bare vil sove og spise.

Fatima 14 mdr, min kærestes pige, som elsker at sove i ærmer

Victoria 14 mdr, min lille blå prinsesse, som nemt bliver fornærmet

(Zillah, Fatima og Victoria er søstre og niecer til Heidis Domino)

Lille My 14 mdr, min blide, rare pige, som er mor til mit første kuld.

Sascha 11 mdr, er ikke jordens største rotte og så er hun tosset, der er altid fart på hende

Aisling 10 mdr, en dejlig pige, som tager alting med ophøjet ro

Isabel 10 mdr, Aislings overfjollede søster, de to er totale modsætninger

Goldmoon 10 mdr, sammen med Isabel, kan hun gå helt i selvsving og spoinke rundt, så buret gynger. (søster til Heidis Ida)

Shanti snart 21 mdr, overtog jeg da hun var lidt over 1 år fra en anden opdrætter, hun er en blød gummirotte, men temmelig dominant i sin position som alpha, den ældste af mine rotter.

Aiony 6 mdr, ligner sin mor, Lille My, både af udseende og sind, men desværre også af størrelse. Ingen af de to er særlig store.

Lucinde 5 mdr, Lucinde er nok min artigste rotte, hun gør ikke noget hun ikke må, hun er sød og rar, og når alt karantæne-halløjet er ovre, skal hun på herrebesøg hos Suncritters subsidiarys Llashan

Holly 5 mdr, er en af mine ynglinge, hun er i øjeblikket inde i en teenageperiode, vor hun har nogle fjollede ideer (på en god måde) og har lært en del skøre indfald af Isabel.

Gauri 4 mdr, er en lille tøs, som forsøger så godt som muligt ikke at gøre nogen fortræd eller komme i vejen for nogen. Det lykkes ikke helt hver gang.

Czarina 5 mdr, er noget så fin en farve som chocolate. Hun er en utroligt sød tøs, som når hun ligger inde i buret kan finde på at gumle og poppe øjne bare man kigger på hende.

Tara cirka 8 mdr (alder ukendt) hun er en rigtig gimpe, hende fralægger jeg mig alt ansvar for :lol: Hun er min kærestes pige, han ville for alt i verden beholde hende og det tog halvanden måned at få hende ind i pigeburet, fordi hun var alpha i den flok på to hun oprindeligt kom fra.

Tai 4 mdr, er nok en af de smukkeste rotter jeg har, hun er sød og blid. Jeg skulle oprindeligt have haft hendes søster, men hun døde, og jeg er meget taknemmelig for, at jeg i stedet fik Tai, for hun er bare den dejligste tøs.

Santa 3 mdr, som egentligt hedder Vasantasena, er en lille bølle som stort set kun gør hvad der passer hende :lol:

Cybele alder ukendt, blev købt drægtig i en dyrehandel, men ungerne viste sig at have MC og dem der ikke døde af sig selv måtte aflives :cry: Hun går nu i "pensionistbur" med Musen og Snefnug.

Musen 16 mdr, har jeg overtaget efter hun er blevet et år, fra en der blev gravid og ikke kunne have dem mere. Hun er en meget neutral pige, og lader gerne Snefnug bestemme alt.

Snefnug 7 mdr, fik jeg sammen med Musen, hun er dog ikke helt så gammel som hende, men en meget bestemt dame. Hvis ikke tingene foregår efter hendes hovede, så skal de nok komme til det.

Desuden står Aislings datter, Zenobia på min side, hun skal videre når karantænen er overstået. Hun skulle egentligt være rejst hjemmefra, men hun kravlede desværre på besøg i mit drengebur (tror jeg). Under alle omstændigheder fik hun unger.

Freya 1½ mdr, Zenobias datter, som min kæreste gerne vil beholde. En lille fræk tøs.

Hannerne:
Ulutiu 11 mdr, som til daglig bare hedder Ulle, er jordens dejligste krammebamse, tyk og blød og rolig og så kan han godt lide at slikke på ens hænder.

Talley 5 mdr, er min "lille" baby, som desværre har fået headtilt :cry: Det er desværre efter al sandsynlighed Talley der er far til Zenobias bebser.

Ashur 5 mdr, blev kastreret i sidste uge, fordi han var begyndt at lave huller i de andre drenge. Han har indtil nu været meget anspændt, men har heldigvis aldrig bidt hverken mig eller kæresten, så vi håber kastrationen kan hjælpe ham.

Absimilliard 4 mdr, min første dobbeltrex. Han har nogle dage, hvor han er lidt irritabel, og det går gerne ud over Jazon, som så bliver jagtet gennem rotterummet.

Calebros 4 mdr, startede med at putte sig i mit hår i dyrehandlen og så var jeg solgt. Har siden været en stille og neutral dreng i buret, som altid kigger mærkeligt på mig, hvis jeg prutter ham på maven.

Helios (CRR Helios) 3 mdr, er nevø til Aisling og Isabel, hans mor måtte desværre lade livet for SDA virussen. Helios er nok den største kylling jeg kender. Og med største mener jeg, at han er den anden største af mine drenge, men hvis der er bare den mindste optræk til ballade, så løber han op og gemmer sig i mit hår :lol:

Robin 3 mdr, er egentligt købt som en huskypige :oops: Men da vi kom hjem, poppede der en kugle ud. Og han fik kun den ene. Han er meget mageligt anlagt, og tilbringer det meste af udetiden med at ligge og sove i vindueskarmen.

Jazon 3 mdr, er lidt en spøjs fætter. Han går meget ind for vask af ansigtet. Helst mit ansigt :lol: Han har et meget afslappet forhold til alting. Lige bortset fra Absimilliard, som engang imellem ser sig sur på Jazon. Hvilket lader til at morer Jazon, da jeg aldrig har hørt så meget som et piv fra ham.

Anatole 2 mdr, er en lille rotte, han blev indleveret til slangefoder, men en bekendt var så sød at tage ham med hjem til mig. Efter han er begyndt at skifte til "siamese-farve" kunne det godt tyde på, at han russian blue point, da hans points har samme farve som hans to brødre, der er russian blue. Anatole bruger også en stor del af sin tid på at sove, han er hele burets baby.

Niccolo 3 mdr, er i øjeblikket en smule nervøs. Det var desværre ham, Ashurs "udbrud" gik værst ud over, og han var efter ham konstant, så Niccolo er blevet en smule usikker. Så han vil helst bare være ude for sig selv, så han kan ligge og slappe af og blive kløet bag ørerne.

Loki 1½ mdr, er søn af Zenobia, og den mest fjollede baby jeg nogensinde har haft :lol: Han minder på mange måder om sin moster, Isabel.

Det var vist det, har jeg glemt nogen? :lol: Ja, det blev et lidt langt indlæg, men sådan kort fortalt, så er det de rotter jeg har i øjeblikket.
Annbritt Jørgensen
www.tamrotten.dk

Cowgirl

Post by Cowgirl »

Åååå herregud, du har da mange rotter, Annbritt!!! :D

Jeg tenkte at jeg kanskje også burde nevne de rottene mine som har dødd, nemlig
Emma og Frieda, som var søsken og begge Black Husky Badger. De ble født ca. 7.6.2001 og kom til meg den 1.8.2001 (ble kjøpt i dyrebutikken på Grorud). Emma ble avlivet den 2.1.2003 fordi hun hadde en tumor. Frieda døde i søvnet den 16.7.2003.
Samantha, Amanda og Ronja kom til meg den 4.5.2002 og var alle black hooded. Noen uker senere, den 25.5.2002, kom det en kastrert gutt, Romeo, som var en black bareback. Alle disse rottene var fra Dyrebeskyttelsen og ingen visste hvor gamle de var. De var alle søsken, eller i hvert fall i slekt og hadde bodd hos en mann som plaget dem og hadde jenter og gutter sammen slik at det ble 50 rotter.
Samantha ble avlivet den 31.5.2003, fordi hun hadde lammede bakben og store problemer med å gå og spise. Amanda døde den 12.8.2002, hun var skikkelig dårlig i 2 dager og det kom helt plutselig. Hun "kastet opp" noe gult og slimete. Kanskje det var noe som satt i halsen hennes?? Ronja døde den 7.8.2003, i søvnet, det var visst av alderen. Romeo døde den 24.10.2002, han hadde problemer med å gå og jeg innser nå at jeg burde ha gått til dyrlegen med han for å la han slippe...
Camilla, ble kjøpt i dyrebutikken på Stovner 24.12.2002 og ble født ca. 10.11.2002. Hun var en sort European Berkshire. Hun hadde dessverre et veldig kort liv, hun fikk sterk luftveisinfeksjon og døde ganske fort, når jeg allerede hadde planlagt å dra til dyrlegen for å avlive henne...
:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: (en minne-smiley til hver rotte)

Thiela

Post by Thiela »

Fikk litt lyst til å fortelle om de to guttene mine jeg også :)

Rattata: Han er ca. et halvt år, (har ikke så mye info om ham, siden jeg fikk ham av en gutt i hui og hast fordi moren ville slå ham ihjel). Regner med han er vanlig black hooded, hvit kropp, med svart hode og stripe på ryggen? Men han er uansett utrolig nydelig, og et skikkelig matvrak! Begynner å bli ganske god og rund, så jeg skal roe ned med godbitene en stund, hehe.. Det meste av tiden bruker han på å sove eller spise, men det hender faktisk at han er ganske hyper. Da løper han fram og tilbake, opp og ned, og skal helst være overalt samtidig :P Og når vi kommer hjem fra jobb e.l., er det veldig viktig å komme ut av buret så fort som fy! Da raser han rundt, henger i sprinklene og stapper alt som er av snuter,armer og bein ut gjennom dem. Og tar jeg ham ut, er det rett oppover armen min, til nakken, og surrer seg mest mulig inn i håret.

Rabalder: Han er en liten skjønn sak på ca. 3 mnd, også black hooded. Vi fant fort ut at navnet var passende, han er nemlig ekstremt hyper noen ganger, og da raser han rundt i en vill fart! I starten var han litt redd for sjefen (Rattata), men nå ser de ut til å være bestevenner. De sover helst oppå hverandre :)
Men det er ikke alltid like lett å være Rabalder heller, han er nemlig en stor kløne. Han presterer å falle ned fra de utroligste steder! Uansett hvor han går eller står, kan han plutselig bare falle ned, eller nesten falle ned, så han blir hengende og dingle i et eller annet, hehe :lol:
Og når det dukker opp en liten matbit, da skal Rattata helst ha alt for seg selv, matvrak som han er.. Så stakkars lille Rabalder må raske med seg en bit og løpe og gjemme seg. Men stort sett er de veldig gode kompiser, og veldig søte når de løper rundt og lekesloss :)

Hilsen Rattata, Rabalder og Thiela

Annbritt
Stjeler søppel

Post by Annbritt »

Cowgirl wrote:Åååå herregud, du har da mange rotter, Annbritt!!! :D
Ja, det vil jeg jo så ikke benægte ;)
Annbritt Jørgensen
www.tamrotten.dk

Locked