Heidi wrote:Neeeh Annbritt, fortell, fortell!
Ok, det tager jeg så alvorligt
Vi kan jo starte med
hunnerne:
Jorun 16 mdr, min første rotte, min store tykke kyssende guldklump

Jorun måtte have foretaget kejsersnit, fordi hun ikke kunne føde sine babyer. Desværre tog hun stingene og jeg måtte sidde med hende en hel nat, for at undgå, at hun pillede i den dårlige lapning vagtdyrlægen lavede.
Zillah 14 mdr, en lidt reserveret pige, som helst bare vil sove og spise.
Fatima 14 mdr, min kærestes pige, som elsker at sove i ærmer
Victoria 14 mdr, min lille blå prinsesse, som nemt bliver fornærmet
(Zillah, Fatima og Victoria er søstre og niecer til Heidis Domino)
Lille My 14 mdr, min blide, rare pige, som er mor til mit første kuld.
Sascha 11 mdr, er ikke jordens største rotte og så er hun tosset, der er altid fart på hende
Aisling 10 mdr, en dejlig pige, som tager alting med ophøjet ro
Isabel 10 mdr, Aislings overfjollede søster, de to er totale modsætninger
Goldmoon 10 mdr, sammen med Isabel, kan hun gå helt i selvsving og spoinke rundt, så buret gynger. (søster til Heidis Ida)
Shanti snart 21 mdr, overtog jeg da hun var lidt over 1 år fra en anden opdrætter, hun er en blød gummirotte, men temmelig dominant i sin position som alpha, den ældste af mine rotter.
Aiony 6 mdr, ligner sin mor, Lille My, både af udseende og sind, men desværre også af størrelse. Ingen af de to er særlig store.
Lucinde 5 mdr, Lucinde er nok min artigste rotte, hun gør ikke noget hun ikke må, hun er sød og rar, og når alt karantæne-halløjet er ovre, skal hun på herrebesøg hos Suncritters subsidiarys Llashan
Holly 5 mdr, er en af mine ynglinge, hun er i øjeblikket inde i en teenageperiode, vor hun har nogle fjollede ideer (på en god måde) og har lært en del skøre indfald af Isabel.
Gauri 4 mdr, er en lille tøs, som forsøger så godt som muligt ikke at gøre nogen fortræd eller komme i vejen for nogen. Det lykkes ikke helt hver gang.
Czarina 5 mdr, er noget så fin en farve som chocolate. Hun er en utroligt sød tøs, som når hun ligger inde i buret kan finde på at gumle og poppe øjne bare man kigger på hende.
Tara cirka 8 mdr (alder ukendt) hun er en rigtig gimpe, hende fralægger jeg mig alt ansvar for

Hun er min kærestes pige, han ville for alt i verden beholde hende og det tog halvanden måned at få hende ind i pigeburet, fordi hun var alpha i den flok på to hun oprindeligt kom fra.
Tai 4 mdr, er nok en af de smukkeste rotter jeg har, hun er sød og blid. Jeg skulle oprindeligt have haft hendes søster, men hun døde, og jeg er meget taknemmelig for, at jeg i stedet fik Tai, for hun er bare den dejligste tøs.
Santa 3 mdr, som egentligt hedder Vasantasena, er en lille bølle som stort set kun gør hvad der passer hende
Cybele alder ukendt, blev købt drægtig i en dyrehandel, men ungerne viste sig at have MC og dem der ikke døde af sig selv måtte aflives

Hun går nu i "pensionistbur" med Musen og Snefnug.
Musen 16 mdr, har jeg overtaget efter hun er blevet et år, fra en der blev gravid og ikke kunne have dem mere. Hun er en meget neutral pige, og lader gerne Snefnug bestemme alt.
Snefnug 7 mdr, fik jeg sammen med Musen, hun er dog ikke helt så gammel som hende, men en meget bestemt dame. Hvis ikke tingene foregår efter hendes hovede, så skal de nok komme til det.
Desuden står Aislings datter,
Zenobia på min side, hun skal videre når karantænen er overstået. Hun skulle egentligt være rejst hjemmefra, men hun kravlede desværre på besøg i mit drengebur (tror jeg). Under alle omstændigheder fik hun unger.
Freya 1½ mdr, Zenobias datter, som min kæreste gerne vil beholde. En lille fræk tøs.
Hannerne:
Ulutiu 11 mdr, som til daglig bare hedder Ulle, er jordens dejligste krammebamse, tyk og blød og rolig og så kan han godt lide at slikke på ens hænder.
Talley 5 mdr, er min "lille" baby, som desværre har fået headtilt

Det er desværre efter al sandsynlighed Talley der er far til Zenobias bebser.
Ashur 5 mdr, blev kastreret i sidste uge, fordi han var begyndt at lave huller i de andre drenge. Han har indtil nu været meget anspændt, men har heldigvis aldrig bidt hverken mig eller kæresten, så vi håber kastrationen kan hjælpe ham.
Absimilliard 4 mdr, min første dobbeltrex. Han har nogle dage, hvor han er lidt irritabel, og det går gerne ud over Jazon, som så bliver jagtet gennem rotterummet.
Calebros 4 mdr, startede med at putte sig i mit hår i dyrehandlen og så var jeg solgt. Har siden været en stille og neutral dreng i buret, som altid kigger mærkeligt på mig, hvis jeg prutter ham på maven.
Helios (CRR Helios) 3 mdr, er nevø til Aisling og Isabel, hans mor måtte desværre lade livet for SDA virussen. Helios er nok den største kylling jeg kender. Og med største mener jeg, at han er den anden største af mine drenge, men hvis der er bare den mindste optræk til ballade, så løber han op og gemmer sig i mit hår
Robin 3 mdr, er egentligt købt som en huskypige

Men da vi kom hjem, poppede der en kugle ud. Og han fik kun den ene. Han er meget mageligt anlagt, og tilbringer det meste af udetiden med at ligge og sove i vindueskarmen.
Jazon 3 mdr, er lidt en spøjs fætter. Han går meget ind for vask af ansigtet. Helst mit ansigt

Han har et meget afslappet forhold til alting. Lige bortset fra Absimilliard, som engang imellem ser sig sur på Jazon. Hvilket lader til at morer Jazon, da jeg aldrig har hørt så meget som et piv fra ham.
Anatole 2 mdr, er en lille rotte, han blev indleveret til slangefoder, men en bekendt var så sød at tage ham med hjem til mig. Efter han er begyndt at skifte til "siamese-farve" kunne det godt tyde på, at han russian blue point, da hans points har samme farve som hans to brødre, der er russian blue. Anatole bruger også en stor del af sin tid på at sove, han er hele burets baby.
Niccolo 3 mdr, er i øjeblikket en smule nervøs. Det var desværre ham, Ashurs "udbrud" gik værst ud over, og han var efter ham konstant, så Niccolo er blevet en smule usikker. Så han vil helst bare være ude for sig selv, så han kan ligge og slappe af og blive kløet bag ørerne.
Loki 1½ mdr, er søn af Zenobia, og den mest fjollede baby jeg nogensinde har haft

Han minder på mange måder om sin moster, Isabel.
Det var vist det, har jeg glemt nogen?

Ja, det blev et lidt langt indlæg, men sådan kort fortalt, så er det de rotter jeg har i øjeblikket.