§ RatGirl § wrote:Er det avlsforbud på denne linjen ("Gummianka linjen")?
http://www.tamrotten.com/phpBB2/gummiankalinien.php
Vet ikke hva jeg skal tro på, for ser at det er to versjoner av linjen og mye uenigheter. Dessverre for de som prøver å få med seg litt info, ikke bare interne krangler...
Så til det jeg stusser litt på. Hannen du skal bruke veier 520g (20g over
minimumsvekten på 500g) og hunnen håper du kommer opp i 250gram (50 gram mindre enn
minimumsvekten på 300g).
I avlsveiledningen står det:
Minimumsvekten er satt fordi dette er gjennomsnittlig vekt på en normal hunnrotte. Ved å avle kun på farger eller temperament mens man overser vekten, kan man få rotter senere som er genetisk mindre, og dette er ikke ønskelig. Begrunnelsene kommer ikke fra utseende, men det oppstår ofte fødselskomplikasjoner hos små hunner.
Så på hjemmesiden til oppdretteren at i kullet Cheyenne kommer fra, så lå ungene på 34-46g ved 5 ukersalderen. Ser også at to av hannene i kullet som fortsatt bor hos oppdretteren ligger på 280g (22/3-2007) og 252g (16/3-2007), og hunnene på 234g (16/3-2007) og 229g (16/3-2007).
Hva gjør Cheyenne så unik, at du velger å se bort fra at hun sannsynligvis kan føre liten størrelse og vekt videre, eventuelt få fødselskomplikasjoner?
Ikke ta dette på en feil måte, jeg er interessert i selve avlen, er derfor jeg spør og graver slik.

Ja, det er avlsforbud på denne linja her, det har du heilt rett i, så no har du vert flink. Dei danske oppdrettarane er faktisk delt i 2, grunna denne linja her. Det er dei som avlar på gummianka linja, og dei som er i mot det. Som du sjølv seier, så er det mange forskjellige historiar rundt denne linja. Slik eg har forstått det, og blitt fortalt av personar eg meinar er fullt pålitelege, så vart det avlsforbudet sett på grunn av at det dukka opp uvennskap mellom 2 av oppdrettarane. Gummianka fikk også ein svulst. Men ein skal leita leinge etter ei linje som ikkje har nokon svarte får. I dette tilfellet meinar eg at det positive overgår det negative med stort forsprang.
Jaw rats i Danmark har laga ein oversikt over gummianka linja (den kan finnast på
www.tamrotten.com), men der er det svert mykje feil. Jaw rats er ein av dei mest ivrige til å svartelista dei som avlar på gummianka linja. Blackies tamrotter (som er oppdrettaren til Cheyenne) har laga ein oversikt over den same linja, og det er den som er rett. Eg veit desverre ikkje om han har lagt den ut på nett endå, men om du spør han, får du heilt sikkert sjå den.
Ja, Cheyenne er ei lita jente - det skal eg ikkje nekta for. Men som eg har sagt før, vel eg å oversjå det i dette tilfellet, då eg meinar at ho kan tilbringa den norske rotteavlen så mykje positivt og nytt, at det blir synd å lata vera å bruka ho. Me strør tross alt ikkje gode avlsrotter rundt oss, så me kan ikkje vera så kresne endå at me dumpar ei så nær perfekt rotte ein kan koma pga at ho er 50 gram under det foretrukne. Det er tross alt betre med 50 gram under det foretrukne, enn 165 under.
Som du påpeikar, er Ronja kun 20 gram over det foretrukne også. Men Ronja er ikkje feit, han er lang, brei og slank - så han er 520 gram i rotte, ikkje feitt. Eg har som sagt møtt mora hans den tida han var i dyrebutikken, og ho var ganske stor. Søstera hans er også veldig stor, så eg er rimeleg sikker på at det var ein bra størrelse i kullet. Forhåpentlegvis arvar ungane størrelsen etter Ronja, og ikkje Cheyenne - men det er jo ingen garanti for. Men uansett så foretrekk eg ei lita rotte, med god helse og temperamang, enn ei diger rotte med dårleg immunforsvar og aggressivt lynne.