Jennybur? Og et tips...

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Loyce

Jennybur? Og et tips...

Post by Loyce »

Har kommet over betegnelsen "Jenny-bur" her noen steder. Og "Jenny-hyller". Og nå MÅ jeg bare spørre: Hva ER det egentlig for slags bur og hyller?

Mine to sjarmtroll har ikke vært noe som helst begeistret for blomsterpotter og lignende. I går fikk jeg helt plutselig en idè, og vi satte kursen mot nærmeste "Plantasjen". Dagens reklame :)

Der fant jeg en dus-grønn (de hadde den også i turkis-grønn samt blått) vase til kr. 149,- Rottisene var først veldig skeptiske.

Nå ELSKER DE vasen sin: Den har noen centimeters diameter på åpningen og et kort "rør"; før den liksom "åpner seg". Inni vasen har de god plass, begge to. Og jeg innbiller meg at kaldt glass må være ideellt nå i sommervarmen.

Har rottis-småttis'ene på rommet mitt, er veldig vâr, og "trehus-gnaging" om natta, det klarer jeg ikke. De gnager jo ikke på sin høyt elskede glass-vase ;)

Vasen deres er ØRLITE gjennomsiktig. Altså ikke 100% "tett" og mørk. Så når èn rottis er inni vasen, og den andre utenfor, så - leker de ofte "skyggeleken" med hverandre. Mojjo!

Og her jeg nå sitter - kan jeg se rett inn til dem i vasen - hvordan de har krølla seg sammen og sover søtt.

Nå håper jeg at andre kan dra nytte av denne min idè og nyvunne erfaring :rottehode:

Loyce

Re: Jennybur? Og et tips...

Post by Loyce »

Vet ikke helt hva som skjedde, men - innlegget mitt kom opp to ganger... Og jeg finner ikke ut av hvordan jeg kan få slettet DETTE innlegget.

Rattus Norvegicus
Sover i do

Re: Jennybur? Og et tips...

Post by Rattus Norvegicus »

Loyce wrote:Har kommet over betegnelsen "Jenny-bur" her noen steder. Og "Jenny-hyller". Og nå MÅ jeg bare spørre: Hva ER det egentlig for slags bur og hyller?

Mine to sjarmtroll har ikke vært noe som helst begeistret for blomsterpotter og lignende. I går fikk jeg helt plutselig en idè, og vi satte kursen mot nærmeste "Plantasjen". Dagens reklame :)

Der fant jeg en dus-grønn (de hadde den også i turkis-grønn samt blått) vase til kr. 149,- Rottisene var først veldig skeptiske.

Nå ELSKER DE vasen sin: Den har noen centimeters diameter på åpningen og et kort "rør"; før den liksom "åpner seg". Inni vasen har de god plass, begge to. Og jeg innbiller meg at kaldt glass må være ideellt nå i sommervarmen.

Har rottis-småttis'ene på rommet mitt, er veldig vâr, og "trehus-gnaging" om natta, det klarer jeg ikke. De gnager jo ikke på sin høyt elskede glass-vase ;)

Vasen deres er ØRLITE gjennomsiktig. Altså ikke 100% "tett" og mørk. Så når èn rottis er inni vasen, og den andre utenfor, så - leker de ofte "skyggeleken" med hverandre. Mojjo!

Og her jeg nå sitter - kan jeg se rett inn til dem i vasen - hvordan de har krølla seg sammen og sover søtt.

Nå håper jeg at andre kan dra nytte av denne min idè og nyvunne erfaring :rottehode:

Hei, et jenny bur ser sånn ut (Det store) http://i191.photobucket.com/albums/z72/ ... ny_Bur.jpg

Inni buret er det jenny hyller.

Maria
Klatrer på møblene

Post by Maria »

Ja, Jenny er en bur-modell fra Ferplast. Og hyllene i Jennyburet (som strengt tatt finnes i mange andre Ferplast-modeller også) er så praktiske og anvendlige at mange av oss som ikke har Jenny-buret likevel ønsker oss Jennyhyller!
Maria H.

Loyce

Post by Loyce »

TUSEN TAKK for svar! Nå ble jeg mange hakk klokere ;)

Og det er visst et Jenny-bur jeg har nå, skjønner jeg. Skal ønske meg et høyere et.

Noen som har prøvd "vase-idèen" min - eller som allerede bruker eller har brukt vaser før?

Rottisene mine bryr seg forresten ikke noe om høy. Og de liker ikke avispapir (det virker som om de er redde for avispapir). Halve dorull-ark, derimot...! :D

Post Reply