Mine to sjarmtroll har ikke vært noe som helst begeistret for blomsterpotter og lignende. I går fikk jeg helt plutselig en idè, og vi satte kursen mot nærmeste "Plantasjen". Dagens reklame

Der fant jeg en dus-grønn (de hadde den også i turkis-grønn samt blått) vase til kr. 149,- Rottisene var først veldig skeptiske.
Nå ELSKER DE vasen sin: Den har noen centimeters diameter på åpningen og et kort "rør"; før den liksom "åpner seg". Inni vasen har de god plass, begge to. Og jeg innbiller meg at kaldt glass må være ideellt nå i sommervarmen.
Har rottis-småttis'ene på rommet mitt, er veldig vâr, og "trehus-gnaging" om natta, det klarer jeg ikke. De gnager jo ikke på sin høyt elskede glass-vase

Vasen deres er ØRLITE gjennomsiktig. Altså ikke 100% "tett" og mørk. Så når èn rottis er inni vasen, og den andre utenfor, så - leker de ofte "skyggeleken" med hverandre. Mojjo!
Og her jeg nå sitter - kan jeg se rett inn til dem i vasen - hvordan de har krølla seg sammen og sover søtt.
Nå håper jeg at andre kan dra nytte av denne min idè og nyvunne erfaring :rottehode: