Noen som har prøvd/kjennskap til dette strøet?

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
h3gzi
Hamstrer mat

Noen som har prøvd/kjennskap til dette strøet?

Post by h3gzi »

Var innom en dyrebutikk her om dagen, og eieren lurte på om jeg kunne teste ut et strø for henne.

Cat (Litter) Exclusive medium grain Black Label (vet ikke i hvilken rekkefølge)

Har noen andre prøvd dette strøet?

Image

Jeg har testet det ut nå, og er ganske fornøyd. Lukter som baby-greier, tisset klumper seg og virker ganske greit ellers. Utrolig god lukt. Heller ikke så dyrt. Under 100 lappen, hvis jeg ikke husker helt feil.
http://www.h3gzistamrotteri.de H3gzi's og Anexet's oppdrett.
- oppdatert 2 desember 2009
- sjekk på velkomstsiden

Mail: h3gzis@h3gzistamrotteri.de

Rikke
Bygger bol

Post by Rikke »

hmm til bruk på rottene?
Er skeptisk til bruk av klumpesand på gnagere og andre mindre bur dyr, hvis de får i seg noen av det har jeg hørt det kan klumpe seg i tarmene.
Hilsen Rikke Karine

h3gzi
Hamstrer mat

Post by h3gzi »

Har tidligere brukt Cat's Best

Image

er også sånn som klumper seg, og har ikke hatt noen problemer. har fremdeles 8 liter igjen av den da, så bytter nok ikke på en stund. hehe
http://www.h3gzistamrotteri.de H3gzi's og Anexet's oppdrett.
- oppdatert 2 desember 2009
- sjekk på velkomstsiden

Mail: h3gzis@h3gzistamrotteri.de

Dumle
Markeringsbehov

!

Post by Dumle »

Jeg har brukt det! Riktignok ikke på rottene :P Det funker utmerket til sitt formål, har en mega oppsugningsevne, hemmer bra med lukt og selv lukter det sånn baby-pudder :thu: MEN; det støver! Personlig ville jeg ikke brukt det bare på grunn av mengden med fin støv.. man kan jo selv kjenne det når man driver med det... :? Vet det er endel som bruker kattesand under sitt andre bunnstrø til sine rotter. Du får se hva de sier ;)
Hvorfor være vanskelig, når man med en liten anstrengelse kan være komplett umulig?

Altså:
Jente
20 år.

Maja
Klatrer på møblene

Post by Maja »

Jeg bruker kattesand i dohjørnet, pluss et tynt, tynt lag under Beekay i tilfelle "uhell", noe som hos meg er den optimale løsningen.
Ærbødigst,
Maja :rottehode:

Woodgirl
Stjeler søppel

Post by Woodgirl »

Cats Best er jo pellets ikke sand og fungerer kjempebra. Har selv brukt det og det er ikke så veldig dyrt i forhold til mengden i sekken. Beekay er jeg ikke så kjempebegeistra for. Kattesand vill jeg ikke brukt som bunnstrø. Bare evnt. i dohjørnet. :pir:
Ha en deilig dag med mange bartenuss.

Cath

Post by Cath »

Noen som vet hva slags tresort Cats best er laget av? Har prøvd å lese på hjemmesidene deres, men det eneste jeg finner er at det består av 100% plantefiber, blant annet fra trær. Men hva slags finner jeg altså ikke :roll:

Matmor
Gammelrotte

Post by Matmor »

All products are made exclusively of organic fiber from specially chosen, untreated domestic fir and spruce timber.
http://www.jrs.de/wEnglisch/anwend/tier ... best.shtml
Tyskerne har tatt det med :)
Det er laget av furu og gran...

Cath

Post by Cath »

:oops: Bra noen forstår tysk bedre enn meg!

Ser noen anbefaler Cats Best her. Men var det ikke slik at rottene ikke tåler gran og furu?
Tror jeg har prøvd å tilegne meg litt vel mye informasjon i det siste, går litt rundt :roll: :D

kikky
Gammelrotte
Kjønn: Ikke oppgitt

Post by kikky »

ja det er sant, gran og furu er ikke det beste for de små :(
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Alvrina
Alfatryne

Post by Alvrina »

Jeg bruker easy clean katte sand fra felleskjøpet. dette er om trendt nope av et samme som Cat (Litter) Exclusive medium grain Black Label.

Fin sand som klumper seg når rottene tisser på den osv. Jeg har ikke hatt problemer med strøet.

Cath

Post by Cath »

Da er vel med andre ord Cat's Best ikke å anbefale til rotter.

Cath

Post by Cath »

Uups :oops: så ikke det engelske sitatet du hadde lagt ved matmor. Kom bare inn på de tyske sidene da jeg prøvde på nettet tidligere :(

Matmor
Gammelrotte

Post by Matmor »

:) sånn går det når man tror noe er fremmed og vanskelig. Da kjenner man ikke igjen selv vante ord. (Jeg har vært der selv... :rat: )

Gittiamo

Post by Gittiamo »

Bruker Gnavz jeg. Og kattesand i doen. Bruker samme merke som deg på kattesanden, men i en stor pappeske. Funker best. Har prøvd annen kattesand, men den støver.

Har egentlig best erfaring med hamstersand. Men den blir himla dyr i forhold til kattesanden.

Post Reply