Har egetnlig ikke tenkt så langt som til fargene som kommer... Det viktigste er at foreldrene er fine vesner.. snille (aldri biti), nyskjerrige, sosiale og ikke minst friske
Både mor og far er jo husky..
Fia (hun på bildet) har jo gått fra mørk grå, til lys grå, til litt mørkere, til litt lysere og til litt brunt..
Og far har gått fra mørk til lys grå..
Så tror fargene på de små bli spennende
hehe ja skjønner hva du mente
tenkte bare at ikke det var SÅÅÅ viktig for meg å spørre om det ikke kom noe jeg kunne tenkke meg. men Jo linjene er viktigst, kan skjønne du misforstod
Høres ut som at du vil få et kull med mye black husky, og kanskje agouti husky. Berkshire husky og muligens banded husky :rottehode: .
Huskyer er mørke som små, og blir lysere med alderen, derfor har mange sølvgrå, sort og brunt i seg. Andre kan være helt hvite som voksene.... Info for den som ikke visste det
Helt ærlig så er jeg ikke så inn i dette med gener og sånn enda..
Så driver å leser å prøver å lære..
Men er vel ganske sikkert at det kommer noen husky`r av no slag ja.. hehe
Klarer ikke selv å bestemme meg for hvilen av de min frøken er.. så må nok bare lære mer om dette ja.. hehe
På bildet på hjemmesiden din ser hun helt klart ut som en Black Berkshire Husky. Den andre rotta di er en Black "europeian" Berkshire.
Begge med standard ører og pels.
Turbojentene wrote:Helt ærlig så er jeg ikke så inn i dette med gener og sånn enda..
Så driver å leser å prøver å lære..
I tråden Innledning til Mendelsk Genetikk står det forklart ganske greit (tror jeg) hvordan man kan sette opp et krysningsskjema som vil kunne gi en god indikator på hva slags rotter du får i et kull basert på hvordan foreldrene er.
har lest litt der..
Men det jeg syns er litt vanskelig er jo det at de er husky begge 2..
Så går man ut i fra den fagen de hadde når de var s må? eller fargen de har fått???
Må vel ha dette litt inn med teskje.. hehe