lurer på et kull.
Moderator: Moderatorer
-
- Markeringsbehov
Camomille er en herlig rotte med et herlig gemytt. Hun biter, ja, men det er ikke ondsinnet agressiv biting, den er situasjonsbetinget, og når vi unngår visse situasjoner (vifte med fingrene foran snuten hennes) biter hun ikke. Med tanke på at hun har vært omplassert og måtte tilpasse seg en ny familie (med et barn på 8 år) og ny flokk (med bare småjenter) i høy alder synes jeg hun er fantastisk tilpasningsdyktig. Bitingen hennes er IKKE genetisk, det er jeg 100% sikker på. Det kan være det er dårlig syn som gjør det, slik Ailani skriver.
Da beklager jeg. Da har jeg misforstått.Ailani wrote:Nei det er helt feil. Aquila ble avlivet pga en komplikasjon etter dødfødselen. Det var det vi fikk vite av veterinæren. Det er rikdtig at det var en kul, men som jeg sa så fikk jeg beskjed om at det kom pga infeksjonen hun hadde hatt. det var ihvertfall det jeg fikk beskjed om.

Godt å høre. Rødøyede rotter er jo kjent for dårligere syn.Ingvild wrote:Med tanke på at hun har vært omplassert og måtte tilpasse seg en ny familie (med et barn på 8 år) og ny flokk (med bare småjenter) i høy alder synes jeg hun er fantastisk tilpasningsdyktig. Bitingen hennes er IKKE genetisk, det er jeg 100% sikker på. Det kan være det er dårlig syn som gjør det, slik Ailani skriver.
Veldig bra. Blir spennende å høre hva dere bestemmer dere for! :rottehode:Lilly-Marie wrote:vi driver å graver
Jeg har ikke fått tak i eierene til Canis enda, men akkurat fått vite at det går bra med Lyra. Aldri vært noe syk og godt temperament. Draco og Aquila er døde. Aquila som sagt av komplikasjoner. Draco av akkutt pustebesvær. Han slet med lvi. Castro tror jeg det går bra med.
*Med vennlig hilsen Erica Malene*
jeg har nå fått vite at det går bra med alle søsknene til Mali og Shira.
To av brødrene fikk lungebetennelse da de kom til nye eiere, men veterinæren hadde fortalt at dette kom av dårlig klima. Klima ble endret og guttene er nå friske og fine. De har blitt kastrert, men ikke pga de var aggressive. Jeg fikk beskjed om at de sloss litt med hverandre, og da hadde veterinær sagt de burde kastrere. Det syns nå jeg var litt rart for eier sier selv det aldri endte med sår eller no skader. Men det er ihvertfall gjort.
Det er et tilfelle til av begynnende lungebetennelse, men jeg vet ikke enda om dette kan ha noe med klima å gjøre etter flytting.
Ellers har alle et supert temperament og fungerer flott i flokk. Og fått mye skryt. Også fra de som har de kastrerte guttene. Ingen av de anre har vært syke heller.
Så nå lurer jeg og de andre som er innblandet i dette mulige kullet på hva dere andre syns om en evt parring. ?
To av brødrene fikk lungebetennelse da de kom til nye eiere, men veterinæren hadde fortalt at dette kom av dårlig klima. Klima ble endret og guttene er nå friske og fine. De har blitt kastrert, men ikke pga de var aggressive. Jeg fikk beskjed om at de sloss litt med hverandre, og da hadde veterinær sagt de burde kastrere. Det syns nå jeg var litt rart for eier sier selv det aldri endte med sår eller no skader. Men det er ihvertfall gjort.
Det er et tilfelle til av begynnende lungebetennelse, men jeg vet ikke enda om dette kan ha noe med klima å gjøre etter flytting.
Ellers har alle et supert temperament og fungerer flott i flokk. Og fått mye skryt. Også fra de som har de kastrerte guttene. Ingen av de anre har vært syke heller.
Så nå lurer jeg og de andre som er innblandet i dette mulige kullet på hva dere andre syns om en evt parring. ?
*Med vennlig hilsen Erica Malene*
-
- Markeringsbehov
Draco fill slippe grunnet akutt pustebesvær ja. Han slet mye med lvi, og gikk på 1 vibramycin kur og 3 baytril kurer. MEN dette legger ikke skjul på at han faktisk var aggressiv mot andre rotter, og bodde alene største parten av den tiden han bodde hos meg. Det var b.la han som bet opp Sonic så mye at han måtte avlives...
Men, jeg er ikke negativ til parringen. De små probleme som har vært må ikke være pga arv... :x
Men, jeg er ikke negativ til parringen. De små probleme som har vært må ikke være pga arv... :x

-
- Markeringsbehov