Interesse for et lite rottetreff i Bergen i februar?

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Morgaine
Sofaspiser

Interesse for et lite rottetreff i Bergen i februar?

Post by Morgaine »

Lurte på om det var noen interesse for et lite sporadisk rottetreff for oss med bergensrotter i februar?

Jeg har jo alt hatt Larm, Elisabeth og Renya på besøk ved ulike tidspunkt og har funnet det koslig å prate med andre rottefolk både med og uten rotter som selskap. Det hadde selvsagt vært kosligs om rottene kunne delta, men et lite kaffetreff med bare oss rotte eiere hadde jo også vært hyggelig om noen er veldig redd for evt smitte.

Hvor dette skulle finde sted er jo et annet spm, men det får vi heller ta opp etter hvor mange som er interessert. Dersom vi blir få stiller i hvertfall jeg gjerne min begrensede plass til disposisjon og blir vi flere så har jeg et par triks opp i armet da også. :D

Dersom det blir treff med rotter vil jeg foreslå max to rotter per deltager så det ikke blir for mange å holde styr på. En rotte som man tror kan ha den minste fare for å reagere aggresivt på andre rotter bør man la være hjemme. (Pga tidliger hendelser ville jeg f.eks ikke ta sjangsen på å ta med Drac selv om han mest sannsynligvis ikke ville gjort noen skade.) Trenger ikke å ta sjangser eller gjøre andre rotte eiere nervøse for ting som evt kan skje. :) At alle rotter som deltar også er friske og raske sier jo seg selv. Vil også legge fram ideen om at alle rotter som deltar er samme kjønn slik at ingen tilfeldigvis ender opp med å ta med seg en gravid rotte hjem. For at alle evt skal få ha muligheten til å ha presentert rottene sine kan vi jo ta enda et treff for det andre kjønnet. Siden jeg legger frem dette forslaget stemmer selvsagt jeg for å evt ha hannrotter på første treff :P

Dette er som sagt bare en ide som datt inn i hodet mitt som jeg tenkte jeg kunne lufte for resten :D

Mens jeg skrev dette ble det lagt ut en mld på en annen tråd fra Heidi om at rottetreff som ikke var arrangert av NTF kansje ikke var lov å legge ut her. Dette hadde jeg ingen anelse om og dette innleget må i så tilfelle gjerne bli slettet hvis det bryter med reglene.

Heidi
Gammelrotte

Post by Heidi »

Bare siden jeg ikke skrev det i den andre tråden: Jeg er kjempeglad for at dere (medlemmer eller ikke) tar initiativ til private arrangementer! :akt:
Men det er viktig at ikke folk tror de melder seg på et NTF-arrangement dersom det ikke er det det er.

Larm
Gammelrotte

Post by Larm »

Det hadde vært koselig, så jeg er interessert :D . Med eller uten rotter. (Kanskje uten slik at de ikke blir dratt med på tur og er lenge vekke fra hjemmet sitt?). Vi må i hvert fall være helt sikker på at alle rottene er friske og ikke kan smitte de andre :D
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Morgaine
Sofaspiser

Post by Morgaine »

Ja det er mange faktorer å ta med her. At ingen rotter ender opp med å bli syke eller stresset av et slik treff er jo det viktigste. Et treff uten rotter er nok det letteste å få til. Så får vi bare ta med haugevis av bilder og mobil filmsnutter for å vise frem alle ungene våre :D

wollf
Gammelrotte

Post by wollf »

driver alt å planlegger et her. kan vi ikke ta et her nå på vinter parten og et der til sommeren????

Morgaine
Sofaspiser

Post by Morgaine »

Dette er bare en lite treff som mest sannsynlig ender opp med et par av oss i Bergen på en kaffe. Det er ikke et forsøk på noe nasjonalt opplegg, men for oss som holder til i området å bli bedre kjent og få et godt lokalt nettverk. For all dell så må andre også delta men kan ikke se for meg at folk har noen videre interesse for å reise fra østlandet bare for å sitte på en kaffe og prate i noen timer :)

wollf
Gammelrotte

Post by wollf »

ååååå :P :oops:

hehe.... tenkte kanskje dere skulle ha et treff der også.
er dere er velkommen hit fra vestlandet også:P hehe....
er overnattingsmuligheter her

renya
Webmaster
Kjønn: Kvinne

Post by renya »

Klart eg vert med på ein kopp kakao! eller saft :D

Og då har eg antageligvis fått små og *planlegge*
Husk å ta med store vesker og ha på kle med masse lommer i, som eg kan smugle småsnuter ned i :bravo:

Morgaine
Sofaspiser

Post by Morgaine »

Hehe..syns jeg ser for meg en liten bartesnute som detter ned i kakaokoppen og får seg en svømmetur :P

Molly matmor
Hamstrer mat

Post by Molly matmor »

Spørst korti det e.
Ska te Bergen 13...... :P
Hilsen Meg og Tequila
R.I.P Molly, Mint<3

17 år, jente

Elisabeth
Betarotte

Post by Elisabeth »

Synes det høres veldig koselig ut, både med og uten rotter :D
Er kanskje mest koselig å kunne treffes hos noen, så slipper vi å virke fullstendig gale når vi sitter og prater... Og ute er det heller ikke like lett å ta med seg rotter :P
Elisabeht - Nemi, Tequila, Nixi, Polly, Turbo, Storm og Jubba :)
R.I.P. Ludde, Speedy, Rambo, Oscar, Dumbo, Lise, Moco, Rotteline og Luna :(

Morgaine
Sofaspiser

Post by Morgaine »

Dato har jeg ikke helt tenkt på ennå. Tenkte bare på februar siden dersom vi tar med rotter så er det lang nok tid til at folk har muligheten til å besøke dyrlegen, avsluttet kurer etc. Pluss jeg får jo nye unger om ca 1.5 - 2 uker, Renya har jo fødsel rett rundt hjørne og Elisabeth skal vell hente unge fra østlandet dersom jeg husker rett. Så det er vell greit å ha litt bedre kontroll på den yngste generasjonen før vi treffes. (Med tanke på evt smitte etc)

Spørsmålet blir vell først om det passer best for folk en kveld i uken eller om vi skal ta det i helgen? Så finne en bra dato ut i fra dette. For meg passer det de fleste dager i februar, men pleier ofte å være opptatt på lørdager så ser helst bort fra den dagen.

Som sagt har jeg ikke den største plassen men stiller den til full disposisjon for et mulig treff. :D

Elisabeth
Betarotte

Post by Elisabeth »

Jeg skal ha et lite nurk fra østlandet ja :D Blir vel til at jeg må hente ham, får se...
Jeg jobber 2/3 av alle helger og studerer ellers. Så stort sett har jeg god tid i uken, men mindre god tid i helgene. Og ellers er jeg bortreist etter den 22. februar, så jeg hadde blitt glad hvis det kunne blitt tid før det :D For dette høres kjekt ut :D
Elisabeht - Nemi, Tequila, Nixi, Polly, Turbo, Storm og Jubba :)
R.I.P. Ludde, Speedy, Rambo, Oscar, Dumbo, Lise, Moco, Rotteline og Luna :(

Morgaine
Sofaspiser

Post by Morgaine »

Tror det passer best for meg i enten uke 7 eller 8. Så det blir i så tilfelle før den 22 :D Får vente og høre når det passer for Larm. Tror hun er den av oss som har det mest travelt på ukedagene.

Larm
Gammelrotte

Post by Larm »

Jeg kan ikke tirsdagskvelder. Er litt usikker på planen fremover. Det vil roe seg litt på jobb i løpet av en uke eller 2, så jeg vil få mye mer oversikt etter dette :D . Tror de andre ukedagene stort sett vil gå fint :D
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Post Reply