Gnagd opp stingene!!
Moderator: Moderatorer
Gnagd opp stingene!!
Hei. Nå har jeg et stort problem og trenger hjelp fort. Jeg kastrerte Stripa for 5 dager siden, men i natt har han klart og få av seg skjermen og gnagd opp 7 av 8 sting. Det er et stort "hull" som ikke ser spesielt bra ut. Vi dro jo selfølgelig til veterinæren med en gang vi så det, men der var det stengt og åpner ikke før mandag. Nærmeste vet som er åpen er flere mil unna, og vi kommer oss ingen steder. Noen som kan gi oss noen tips om hva vi kan gjøre? Er skikkelig bekymret for han:(

R.I.P Sara, Bolla og Turbo
-
- Gammelrotte
Det må da være en eller annen veterinær som kan ta imot dere? I Oslo er det flere som har åpent på lørdager, f.eks. Groruddalen Dyreklinikk.
Jeg vet ikke hva annet dere kan gjøre, enn å oppsøke en veterinær. Vil tro det kan bli infeksjon og det er sikkert ganske vondt for han. Hold såret rent, iallfall. God bedring til Stripa!
Jeg vet ikke hva annet dere kan gjøre, enn å oppsøke en veterinær. Vil tro det kan bli infeksjon og det er sikkert ganske vondt for han. Hold såret rent, iallfall. God bedring til Stripa!
Julianne
Julirottenes omplassering
Julirottenes omplassering
Oi!
Jeg vet akkurat åssen du har det.
Jeg måtte få operert bort ei svulst på en av rottene mine for noen uker siden.
Og selvfølgelig på ei fredag etter stengetid så hadde hun gnagd opp stingene sine
Men Follo Dyreklinikk som jeg var til hadde på forhånd gitt meg et mobilnummer til dyrelegen som opererte Nina slik at jeg kunne ringe utenom åpningstid også
Nina måtte under full narkose enda en gang for og få metallsting.
Jeg var utrulig bekymret for at hun muligens kunne få en infeksjon siden hun reiv og sleit i såret hele tiden.
Men jeg fant ut at hun var mye mindre intressert i såret når hun fikk være ute og tusle rundt som hun sjøl ville.
Så hun hadde muligheten til og gå ut og inn i buret som hun sjøl vile i 2-3 uker.
Trudde muligens det kanskje ville være litt vanskelig og da få henne til og være litt mer i buret sitt igjen etterpå.
Men hun var sååååå glad og fornøyd når hun endelig fikk være sammen med de andre igjen at hun ikke hadde lyst til og komme ut av buret i et par dager.
Krysser fingrene og håper alt går bra med rotten din.
Jeg vet akkurat åssen du har det.
Jeg måtte få operert bort ei svulst på en av rottene mine for noen uker siden.
Og selvfølgelig på ei fredag etter stengetid så hadde hun gnagd opp stingene sine

Men Follo Dyreklinikk som jeg var til hadde på forhånd gitt meg et mobilnummer til dyrelegen som opererte Nina slik at jeg kunne ringe utenom åpningstid også

Nina måtte under full narkose enda en gang for og få metallsting.
Jeg var utrulig bekymret for at hun muligens kunne få en infeksjon siden hun reiv og sleit i såret hele tiden.
Men jeg fant ut at hun var mye mindre intressert i såret når hun fikk være ute og tusle rundt som hun sjøl ville.
Så hun hadde muligheten til og gå ut og inn i buret som hun sjøl vile i 2-3 uker.
Trudde muligens det kanskje ville være litt vanskelig og da få henne til og være litt mer i buret sitt igjen etterpå.
Men hun var sååååå glad og fornøyd når hun endelig fikk være sammen med de andre igjen at hun ikke hadde lyst til og komme ut av buret i et par dager.
Krysser fingrene og håper alt går bra med rotten din.
Mine rotter: .
R.I.P Mimmi, Rambo, Mimmie, Sara,Zen Tinka Tinkerbell,Sandra,Dippzy,Milo, Tansy og Nina, Kosejenta,Speedy,Harriet,Fluffy Duck
R.I.P Mimmi, Rambo, Mimmie, Sara,Zen Tinka Tinkerbell,Sandra,Dippzy,Milo, Tansy og Nina, Kosejenta,Speedy,Harriet,Fluffy Duck
Hei!
Vil bare si tusen takk for tipset ang. ha dem fri etter operasjonen.
Vår lille hjerteknuser måtte fjerne en svulst på onsdag, torsdag kveld så vi at hun hadde gnagd opp ett par av stingene.
Dro til dyrlegen på fredag for å få henne "re-stitched".
Brukte rådet om å ha henne fri, så nå har hun sovet i senga med oss ett par dager. ikke antydning til gnagelyst:)
Vil bare si tusen takk for tipset ang. ha dem fri etter operasjonen.
Vår lille hjerteknuser måtte fjerne en svulst på onsdag, torsdag kveld så vi at hun hadde gnagd opp ett par av stingene.
Dro til dyrlegen på fredag for å få henne "re-stitched".
Brukte rådet om å ha henne fri, så nå har hun sovet i senga med oss ett par dager. ikke antydning til gnagelyst:)
.
Prøv heller å ha en avis eller noe i bunnen av buret da et teppe fort vil legge igjen "tråder" i såret
Kan også prøve med et Hodeputelaken da det heller ikke lager "tråder" og nupper som vil sette seg i såret
Evnt ha teppet inni hodeputelakenet for å få det mykt 

Aina 
Mixi + Alle rottene

Mixi + Alle rottene

Har aldri opplevd å måtte ta sting hos veterinær. De pleier å forsvinne av seg selv. Rotten har enten gnagd de vekk, eller så er tråden laget slik at den forsvinner etter en stund av seg selv.
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;