Tørrfôr: blandinger du kjøper i dyrebutikk (anbefaler de blandingene der alle bitene inneholder det samme, da rottene har lett for å plukke ut de bitene de liker best) f.eks Care +, reggie rat, eller rm1 - som du må kjøpe gjennom NTFs nettbutikk
Så er det sunt og godt med noe av dette ved siden av/innimellom:
HÆ?
Rotter spiser melorm? Nå tuller du? :O Isåfall er dette en kjempeflott nyhet for kjæresten, ettersom han kjøpte en kopp full av dem, og siden hans to gekkoer ikke skal ha Såååå mange av dem ( bare fett i melorm, ikke så altfor bra for veldfødde reptiler ) så vet han ikke hva han skal gjøre med dem.
På sommeren pleier jeg å sette toppen av buret ut litt innimellom så rottene får gått på gress, og gravd osv og da hender det de fanger et kryp i ny og ne... Har jeg edderkopper inne henter jeg en av rottene
Spiser de det ikke, er det et fint leketøy
Vet... er skikkelig ekkelt, men de spiser jo mye av det i vill tilstand :konge:
Løk og avokado er visst ikke helt bra..
Hvorfor være vanskelig, når man med en liten anstrengelse kan være komplett umulig?
Vet.. er Men, jeg klarer ikke å ta å mose insekter... ikke med noe... det knaser så sinnsykt ekkelt Så da er det jo bedre å slippe til "kjøtteterne" og la naturen gå sin gang Jeg bare snur ryggen til jeg.... Den store favoritten er imidlertidig mindre insekter sånn som maur.... En god munnfull for en rotte :rottehode:
Hvorfor være vanskelig, når man med en liten anstrengelse kan være komplett umulig?
Fyyyyyy!!!!!!! Du skal sette et glass over dem,skyve et kort forsiktig under og bære dem ut!De skal ikke knuses!.......eller spises!Iallefall ikke av noen som har plenti mat fra før.... Er blitt mer og mer fasinert av insekter,og foretar de mest inviklede redningsaksjoner.Så det så!
Jamen, jeg mister alltid det arket under, og når jeg mister arket detter insektet ut... Når insektet detter ut slipper jeg glasser.. Og da må du innrømme at det er bedre at det spises av en rotte enn at jeg får et ellers så hvitt ark med knust glass utover stua og deler av det stakkars insektet spredd for alle vinder, i M I N leilighet
Nej, da får jeg heller skamme meg...
Andre ting de får spise hos meg er kokt egg,tunfisk, geitemelk, crabsticks og masse annet en rottenese kan snuse seg frem til.. Bortsett fra søtsaker.. De får også innimellom en skål med litt forskjellig blanding av matoljer. Hvis de ikke blir rolig vant med det kan de bli løse i magen, men det vil gi en kjempegod hud og glatt, myk og skinnende pels