Kan kan ikke??

Lurer du på hva en rotte bør og ikke bør spise?

Moderator: Moderatorer

darkstar

Kan kan ikke??

Post by darkstar »

Hei :D Jeg lurer på om det er noe:
mat rotter SKAL ha :spise:
mat rotter IKKE skal ha :spy:
Mat rottene liker :ost:

Takk for svar :)

Babbett
Sover i do

Post by Babbett »

Mitt tips er å söke etter denne informasjonen på forumet blandt tidligere inlegg 8)
Mvh. Ann E.

darkstar

Post by darkstar »

oki..
takk for svaret

Intet
Alfatryne

Post by Intet »

Tørrfôr: blandinger du kjøper i dyrebutikk (anbefaler de blandingene der alle bitene inneholder det samme, da rottene har lett for å plukke ut de bitene de liker best) f.eks Care +, reggie rat, eller rm1 - som du må kjøpe gjennom NTFs nettbutikk

Så er det sunt og godt med noe av dette ved siden av/innimellom:

Frukt og grønt, mais, pasta, kokt ris, kokt egg, bær, kokt potet (ikke rå), erter, tomat, salat, tørket frukt, rosiner osv.

Kjøtt som ikke er krydret - f.eks kylling og oksekjøtt, melormer, fisk reker

Babygrøt, kattevåtfôr, Nestlé babymat på glass.

De kan spise det meste, men selvfølgelig alt med måte.

FY-mat: godteri til mennesker, lakris, rå potet, rå bønner og rødkål (husker ikke hvorfor)
Kommer ikke på mer i farta. Håper det var til hjelp.
Pia & 14 med hale :rottehode:

Du er velkommen innom
www.intetsrotter.dk - oppdatert 14/06-08

rottegal
Alfatryne

Post by rottegal »

De skal vel ikke ha noe med kål i navnet fordi at det er noe som de ikke klarer å bryte ned eller noe?
Kamilla ~ rotteløs for øyeblikket

Hvil i fred
Sølve - 17.09-07 - 04.11-08
Spot - 03.06.07 - 08.12-08
Fordbert - 03.06.07 - 05.2009
Pac-Man - 06.08.12 - 20.09.2013

Intet
Alfatryne

Post by Intet »

Det vet jeg ikke noe om, men det vil gi mye luft i magen/diaré i verste fall.

Du er velkommen innom

darkstar

Post by darkstar »

Tusen takk for svaret dit Intet :D Det var til mye hjelp :D :D :mrgreen: :mrgreen: :les: :les: :thu: :thu:

Nå stikker jeg vel ned og sjekker lageret :)

Intet
Alfatryne

Post by Intet »

;)

Du er velkommen innom

Cams
Stjeler mat

Post by Cams »

HÆ?
Rotter spiser melorm? Nå tuller du? :O Isåfall er dette en kjempeflott nyhet for kjæresten, ettersom han kjøpte en kopp full av dem, og siden hans to gekkoer ikke skal ha Såååå mange av dem ( bare fett i melorm, ikke så altfor bra for veldfødde reptiler :P ) så vet han ikke hva han skal gjøre med dem. :o

tantepose
Gammelrotte

Post by tantepose »

Kan tenke meg at diverse insekter og larvene deres går ned på høykant hos rotter ute i det fri! :spise: Men levende for?....... :spy:

Dumle
Markeringsbehov

:)

Post by Dumle »

På sommeren pleier jeg å sette toppen av buret ut litt innimellom så rottene får gått på gress, og gravd osv og da hender det de fanger et kryp i ny og ne... Har jeg edderkopper inne henter jeg en av rottene ;)
Spiser de det ikke, er det et fint leketøy :lol:

Vet... er skikkelig ekkelt, men de spiser jo mye av det i vill tilstand :konge:

Løk og avokado er visst ikke helt bra..
Hvorfor være vanskelig, når man med en liten anstrengelse kan være komplett umulig?

Altså:
Jente
20 år.

tantepose
Gammelrotte

Post by tantepose »

:shock:

Dumle
Markeringsbehov

!

Post by Dumle »

Vet.. er :spy: Men, jeg klarer ikke å ta å mose insekter... ikke med noe... det knaser så sinnsykt ekkelt :spy: Så da er det jo bedre å slippe til "kjøtteterne" og la naturen gå sin gang :spise: Jeg bare snur ryggen til jeg.... :geek: Den store favoritten er imidlertidig mindre insekter sånn som maur.... :lol: En god munnfull for en rotte :rottehode: :lol:
Hvorfor være vanskelig, når man med en liten anstrengelse kan være komplett umulig?

Altså:
Jente
20 år.

tantepose
Gammelrotte

Post by tantepose »

Fyyyyyy!!!!!!! :shock: Du skal sette et glass over dem,skyve et kort forsiktig under og bære dem ut!De skal ikke knuses!.......eller spises!Iallefall ikke av noen som har plenti mat fra før.... :P Er blitt mer og mer fasinert av insekter,og foretar de mest inviklede redningsaksjoner.Så det så! :D

Dumle
Markeringsbehov

!

Post by Dumle »

Jamen, jeg mister alltid det arket under, og når jeg mister arket detter insektet ut... Når insektet detter ut slipper jeg glasser.. :oops: Og da må du innrømme at det er bedre at det spises av en rotte enn at jeg får et ellers så hvitt ark med knust glass utover stua og deler av det stakkars insektet spredd for alle vinder, i M I N leilighet :shock: :o :spy: :lol:

Nej, da får jeg heller skamme meg... :geek:

Andre ting de får spise hos meg er kokt egg,tunfisk, geitemelk, crabsticks og masse annet en rottenese kan snuse seg frem til.. :D Bortsett fra søtsaker.. De får også innimellom en skål med litt forskjellig blanding av matoljer. Hvis de ikke blir rolig vant med det kan de bli løse i magen, men det vil gi en kjempegod hud og glatt, myk og skinnende pels :)

Altså:
Jente
20 år.

Post Reply