Tror du virkelig folk stiller spørsmål for å hakke? Hvis du leter litt på forumet, vil du se at saken om den ulovlige importen har vært oppe her gjennom flere måneder og belyst fra alle dens sider. Importsaken har vært et meget betent emne på dette forumet det siste halve året og den har dukket opp med ujevne mellomrom. I kjølvannet av denne saken har det vært flere hendelser som har satt sinnene i kok hos mange og hele affæren har avdekket en serie løgner som det har vært opp til Heidi å nøste opp i, gjennom blodprøver av rottene i forbindelse med det første registrerte utbruddet av SDAV i Norge. Jeg personlig velger å tro at feil holdninger er årsaken til at en ulovlig import har funnet sted, og hadde håpet at vi gjennom å snakke åpent om dette på forumet, hadde klart å få en forståelse for at det som er straffbart i henhold til norsk lov også er moralsk uakseptabelt. Det at det nå har blitt avlet på en av rottene fra dette kullet vil sette sinnene i kok nok en gang,
uansett om kullet var planlagt eller ikke. Det er et faktum som jeg tror det er helt umulig å gjøre noe med; til det er saken for betent. Det er nok dessverre noe du og sun_rise må leve med og ta konsekvensene av. Dersom jeg hadde vært i samme situasjon, måtte jeg ha gjort det samme. Sånn er livet; man må ta konsekvensene av sine handlinger, uansett om de er overlagte eller ikke.
Det jeg tror får en del til å reagere her og nå, er at det ikke har blitt nevnt på dette forumet at kullet er født, men at det er annonsert på et annet forum. Jeg tror folk føler seg lurt når de oppfatter det slik at opplysninger blir holdt tilbake. Det eneste man kan gjøre med det, er å spille med åpne kort og si sannheten.
Et lite tillegg: når det nå kommer folk og oppriktig lurer på hvordan det går med rottemor og barn, ikke ta det også som kritikk. Det er rett og slett et tegn på nysgjerrighet og oppriktig interesse for rottenes ve og vel, noe jeg velger å tro er fellesnevneren for alle brukerne på dette forumet.